torsdag 26 juni 2008

181 cm kort.

Jag är tillbaka.

Fjäderdräkten på sned.Tänker väldigt mycket. Kanske tänker jag för mycket? Men det är ju jag. Glömde bort min pappas födelsedag. Men ringer innan dagen är slut. Tramsar med G:a chefen om hummertinan som stod i entren på kontoret. Berättade att det inte fanns en tanke på det när jag vaknade imorse. Just det att hitta en hummertina i entren. Spinner vidare på att jag ska åka till kontoret vid midnatt. För att se. För att se det hända. När kaffekopparna flyger från diskhon till diskmaskinen av sig själva. För det måste ju ske. Annars skulle ju folk inte ställa kopparna där utan direkt i diskhon. G:a chefen hänger på så klart. I tramsandet. Det är jag ju så bra på. Det går per automatik. Fallskarmsjägaren sticker in huvudet och visar en artikel ur Dagens Industri vilket ger upphov till flera snabba repliker och interna skämt. Ni vet sådär när man har jobbat nära en person länge så att man nästan bara säger halva meningar och läser av varandras skämt innan någon annan gör det. Innan han åker iväg på kundbesök drar han några repliker ur Fawlty Towers. De tillhörde inte de gamla favoriterna. Helt nya faktiskt. Men bra såklart.

5 kommentarer:

maria sa...

det har varit hemskt tomt och ekat tyst utan dig! det är fint att du är tillbaka, med fjäderdräkten, om än på sned.. hoppas snart att du blir 181 LÅNG igen!!

Turtlan sa...

Vad är det Du tänker så på.... Hoppas inte alltför tunga tankar?

Hälsningar från 180 cm lång eller kort.

Miss Upsey Daisy sa...

Maria- tack rara. Det var snällt sagt. Putsar upp fjäderdräkten igen.

Turtlan- Komplicerade saker.

Annie - PD sa...

Välkommen heeeeem!!!!
Tänka är bra och ledighet brukar väcka en massa saker, feel the force raring :)
kram

Miss Upsey Daisy sa...

Annie- hm. Jag kanske förklara en vacker dag...