måndag 15 januari 2007

Någonstans i Göteborg

Nattetid. Tid för vila. Tid för sömn.

Någonstans i Göteborg.

Gul katt till Hårig katt:
-Hej-ska-vi-leka! Hej-ska-vi-leka! Hej-ska-vi-leka! Hej-ska-vi-leka! Hej-ska-vi-leka!
Hårig katt:
-Näe. Jag vill sova. Vad jobbig du är!
Gul katt:
-Kom igen! Titta! Jag jagar dig nu! Och så brottas vi! Vilken lek! Jag är starkare än dig!
Hårig katt:
-Fräs! Lämna mig i fred. Fräs!

Kvinnan i sängen vaknar. Hon öppnar fönstret och vips springer två katter ut liksom rinner nedför plankan.

Sömn innfinner sig.

Duns! Ett plötsligt ljud. Kvinnan vaknar och tittar ut. Klockan är fem på morgonen. Utanför sitter Gul katt och Hårig katt. Sitter fast. I en taggbuske. Kvinnan tittar på den Håriga utanför.

Blir orolig och hämtar kläder och stavlampan. Går ut på baksidan för att lösgöra den Håriga. Den Håriga sitter jättemycket fast. Hon ropar till den sovande mannen. Sax ropar hon.. Jag behöver en sax! Mannen hämtar hjälpsamt den röda köksaxen ty han tycker om den Håriga.
Kvinnan klipper loss från taggbusken.

Kommer in. Får vända upp och ner på den Håriga för att klippa loss 20 cm taggig pinne som är totalt inlindad i pälsen.

Den Hårliga äter. Den gula är för tillfället lugn.

The End.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med "Innegård" på måste-ha-listan för ny lgh känns helt plötsligt inte lika relevant... ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Lösningen heter balkong och så ska vi kolla om den håriga kommer ihåg hur det var att gå i koppel... Samt att dörren till sovrummet kan användas för att stänga ute ljud från pågående kappgalopp!