onsdag 24 januari 2007

I arla morgonstund...

..promenerar man snabbt till jobbet. Flertalet viktiga hållpunkter. Inte för snabbt är att lägga på minnet. Man skulle kunna rita en graf med och beskriva risken för frostskador kontra risken för att halka och bryta foten. Det är nämligen så knasigt att går man för sakta kommer flertalet lemmar riskera att förfrysa och å andra sidan går man för fort riskerar man att göra en liten akrobatisk dans och bryta foten. Man ser ju en och annan högst ofrivillig dans på vägen samt att man själv steppar till lite extra vid flertalet istfläckar. Med sedvanlig ryggsäck & handväska. Den vanliga looken. Tågluffarstuket fast varje dag. Packad som en annan åsna.

And jag ser fram emot Hasalopet so much! Eftersom likt Pavlovs hundar börjar frysa fort jag sätter på mig täckjackan. Faktum är att jag fryser NU när jag skriver om täckjackan.

Kalla fingrar är en defaultfunktion hos mig.

Inga kommentarer: