onsdag 31 januari 2007

Anus.

Anus del II.

Jag kan då rakt inte begripa. Har folk inget kontakt med sitt anus alls?

Jag jobbar uteslutande med jurister och ingenjörer. Välutbildade medelålders män. Men saknar kontakt med sitt anus. Eller ser inte följderna av när man gör nummer två.

Läste en intervju med Cameron Diaz en gång. Man ska spara jordens naturtillgångar och hon levde efter.... "If its yellow, let it mellow -If its brown, flush it down"

Fullt så illa är det inte på kontoret. Även om det har hänt. Men jag fashineras över att man inte kastar ett öga ifall det är några fartränder i toan? Män som dagligdags inte skulle missa ett kommatecken.. en decimal... eller kan djupdyka i vindlande årsredovisningar för att återvända till världen flera timmar efter utsatt lunchtid. Glömmer sin egen rumpa?

Men å andra sidan är det samma klientel som tror att kopparna man ställer i diskhon flyger in diskmaskinen... samt flyger tillbaka in i skåpet igen! Kan det vara kontorsmagi? Eller möjligen tomten? Eller kan det vara en kollega nära dig helt enkelt?

13 kommentarer:

Anonym sa...

På vår arbetsplats sätter jag upp lappar på toaletterna att de ska göra rent efter sig. Det funkar rätt skapligt faktiskt.

(I början hade jag ett foto uppsatt på en toaborste och en beskrivning på hur den fungerar, nu räcker det med en påminnelse att det ska göras...)

Miss Upsey Daisy sa...

Kanske vore något för mig med. Dessa fartränder i toan... och dilemmat med icke programmerade kaffekoppar.....

Anonym sa...

Ang kaffekopparna. Här får folk diska sina egna kaffekoppar. Var och en har varsin kopp med sitt namn på, sen är det upp till var och en om de vill diska sin kopp eller dricka ur en som är odiskad. Ingen annan drabbas. Perfekt!

Miss Upsey Daisy sa...

Vi har ju diskmaskin. Och det är väl själva resan I maskinen samt UR maskinen..

Anonym sa...

Låt kopparna stå i diskhon. Det lär väl ta slut på rena koppar till slut?

Anonym sa...

Om alla koppar står i diskhon så lär det inte finnas några i diskmaskinen som ska plockas ur...

Kerstin sa...

Jag har också undrat - vad är problemet med att ta bort. Handlar det på något vi om att sätta revir?

Miss Upsey Daisy sa...

Vi har jättejättemånga koppar på kontoret. Säkert 30-40 stycken. Eller som min kollega uttryckte sig" Jag lämnar ett par tre i diskhon men i gengäld ställer jag in TRE när jag väl ställer in" Är detta logiskt eller på något sätt INTE?

Miss Upsey Daisy sa...

Mycket möjligt med revir. Och helt logiskt att markera med vita identiska kaffekoppar... De andra hanarna funderar säkert ett extra varv innan de stegar in i det rummet.....

Anonym sa...

Många koppar? Piece of cake...

Råka tappa så pass många att det bara finns en var kvar och så några i reserv ifall ni får nåt besök eller så.

Ditt nick är ju just Miss Upsey Daisy...

Anonym sa...

Vi har världens bästa städare som tar kopparna från vårt skrivbord, ställer dem i diskmaskinen och tar ut dem därifrån... Det kallar jag för god service.

Anonym sa...

Han kommer dock inte och borstar bort ränder i toan efter varje besök, vilket skulle behövas även hos oss.

Miss Upsey Daisy sa...

Tappa koppar? Känns som ett smidigt och konstruktivt förslag. Ibland när jag micrar mjölken för länge kan det hända att mina starbuckmuggar tar livet av sig på vägen från micron. Högst tragiskt.

Sist men inte minst! Lämna toan som du vill ha den...din mamma jobbar inte här!