måndag 1 januari 2007

För att knyta ihop nyårssäcken..

Man tillhör de överlevande från nyår sått säga. Firade nyår i en IKEAkatalog. Eller i ett visningshus stylat till tänderna. Sicken tur att värdinnan var den som råkade slå ut ett fönster i sin iver att komma ut på verandan.

Jag var lagledare för vårt lag. Singstar maskinen lär ha varit lite defekt. Vilken person som helst borde ha hört att det var jag som sjöng bäst. Vinprovningen var en annan sak. Vin finns i tre olika bas-sorter så att säga. Vitt rött och rosé. Det är lite fisigt att ha fyra röda viner som man ska testa. M sov i vinkällaren sedan. Eftersom bröderna A levde rövare i vardagsrummet till tidiga morgonen.

Förstår inte vad det är med mig och alkohol. I dag vaknade jag varje hel timme från klockan 07.00. Jag får en inbyggd snooze-effekt. Hur bra man nu kan sova på ett 61-kronors liggunderlag tillsammans med en tusenfoting?

Stay tuned.

Inga kommentarer: