måndag 22 januari 2007

En möjlig lösning.

Min kompis Tess har löst mina bekymmer angående Vasaloppet. Eller Hasaloppet. Fiffig som jag är ville jag låna en av hennes hästar och tolka mig fram.. PÅ skidor... men tydligen var den hästen sällskapssjuk och rätt ovillig att vara utan sin hästfamilj. Nu ska jag istället satsa på att haka fast mig i någon skoterkille! Hoppas han följer spåret någolunda och inte svajsar ut i skogen....

Tess said...
Jag tror inte att du skulle bli så populär om du tolkar med hästen i Elljusspåret... Speciellt som den inkörda hästen inte är så nogräknad med var han släpper sina bruna lass.Och Hasaloppet blir svårt, hästar är förbjudna på Hasaloppsleden, det är ett naturreservat. Man får inte ens vara där på sommaren med sina hästar. Fastän det inte ens finns några skidspår då.För övrigt är bara en av mina hästar inkörd, och han skulle vägra att gå så långt som 9 mil utan nån annan häst som sällskap. 2 m från hagen och han är nära döden. Tror han. För det är ju SÅ ORÄTTVIST att mor och syster får gå kvar och lata sig i hagen.Men jag har en tolksele! Om du är lite snabb så slänger du den runt den där som kör skoter och filmar hela vägen. Då kommer du till och med först i mål! Daniel Tynell - släng dig i väggen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kommer att ÄLSKA dom där helikopterbilderna! Först kommer skoterkillen med TV-kameran, strax efter kommer Miss Upsey Daisy tolkandes. Förhoppningsvis fortfarande stående på skidorna, helst inte avgasförgiftad, och med en beslutsam min i ansiktet; "Jag släpper ALDRIG!"...

Skoterkillens min säger nog; "Vem f-n är den där efterhängsna tjejen?". Eller, om han är blond; "Wow! Vem är hon? Vilken skidstjärna! Varför har vi inte hört talas om henne förut?"

Du kan få låna mina jobbkläder i vackra självlysande färger så jag ser dig ordentligt också!

Miss Upsey Daisy sa...

Miss Upsey Daisy kommer inte att släppa. Inte någonsin. Man kommer att få bända loss mig från handtagen.

Hur kommer jag åt blåbärs-soppan då? Kommer det finnas möjlighet för toabesök?