onsdag 3 januari 2007

Hål i huvudet.

Jag har hål i huvudet.

Jag har betalat pengar också.

Det gör det hela dubbelt så korkat.

Vasaloppet. Jupp. Det lååååååånga. Inte kortis varianten. Jag sade ju att jag har hål i huvudet.

Inhandlat ett skidpaket för närmare 3 000 kr. Samt anmälningsavgiften på 1000 kr.

Nu väntar jag ivrigt på snön. Det sägs att man ska ha 50 mil skidor i benen om man ska åka. Jag är lite osäker på hur jag ska lösa just den frågan. Snön är liksom frånvarande i göteborgsområdet.. Noll snö är ändå noll snö.

Dock är jag lite fundersam gällande maten. Vi pratar om 12 timmar. I min värld är det mellanmål lunch mellanmål samt middag. Och hur fixar man en latte i spåret? Med skum och kanske ett trevligt hjärta som man ibland får om man betalar sisådär 32 kronor på vissa ställen.

Hål i huvudet.

Musiken är också en sak. Höjer liksom trevlighetsfaktorn. Så slipper man höra sina egna andetag när man flåsar som en pilsk älgtjur... Eller åtminstone inte lika högt så att man riskerar att ge sig själv tinnitus. Måste lösa detta med batterier också. 12 timmar. Gärna med lite dansanta toner i örat. Inte för att jag kommer spontandansa med stavar och skidor flaxande...

Hål i huvudet. Hål i huvudet. Hål i huvudet.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror inte att du behöver bekymra dig om dina egna andetag. Jag menar, det är ju typ 10000 till som flåsar...

För övrigt har jag hört att det inte räcker med 50 mil tyvärr, utan snarare 100 mil för att överleva "dagen efter"... Fast du räknar kanske inte med, att det blir en nästa dag...? ;-)

Miss Upsey Daisy sa...

Överleva? Dagen efter?

Nu känns det helt plötsligt som det här inte var så genomtänkt...

100 mil.

Hål i huvudet är nog mer inget huvud alls.

Anonym sa...

Fast du lär nog inte vara ensam med ca 0 mil i benen. Pratade idag med en skåning på jobbet som aldrig åkt längd...han funderade allvarligt på att åka.

Anonym sa...

Förresten - hur går det med bilderna? Step by step guide?

Miss Upsey Daisy sa...

Jag känner en skåning som ska åka!

he he... och han har inte genomlidit "Skidans Dag" som jag har gjort..

Nu kommer jag ju gliiiiiida fram!

Miss Upsey Daisy sa...

Bilder. Ska fixa.

Hm.

Vad Vad....

Kanske på mina skidor!

Anonym sa...

Tips för hål i plånboken istället för huvudet och på köpet får du några mil i benen... ta en resa till de få fjäll som har snö.

Miss Upsey Daisy sa...

Får väl åka hem till mammas och pappas fjäll eller så.

Men vi har en ovanligt fisig vinter.