söndag 7 januari 2007

Blaha Blaha....

Läste igenom tidigare inlägg. Så jag vill säga till mig själv.

SHAPE UP!

Nu var det sagt. Dags att skriva något lite skoj.

Tänka. Tänka. Tänka.

Bröllop i helgen. Vacker som en dag var hon bruden. Jag gillar det här med bröllop. Man klär upp sig och alla är glada. Man säger snälla och humoristiska saker om de två. Diskuterade med min bordsherre hurvida giftemål var något att ha eller ej. Han menade på att det lika gärna kunde ske i Las Vegas. Hm. Kanske det. Äktenskap med en lite fast-foodkänsla. Vet en kvinna som gifte sig på sin lunch. Vet en viss frisör som hade ett bröllop för åtskilliga hundratusen kronor.. men numera är skild. 3/4 skiljer sig.. (enligt bordsherre).

(kattwrestling pågår. Börjar oftast att den lilla tvättar den stora. Ser rätt gulligt ut om man inte har sett det förut. Det avslutas nämligen alltid att han börjar att wrestla med henne och sedan
ATTACK!)

Bröllop. Där var vi. Tappade nästan tråden.

Äh vad fan. Vi lägger ner det här.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vet inte om jag gillar bröllop eller inte, har nog aldrig varit på nåt rikigt bra. Har ju inte varit på så många heller förstås. Väntar med spänning på mitt eget....

Anonym sa...

Varför "Shape up"?

Jag gillar din blogg i alla fall. Och det är väl huvudsaken? ;-)

Miss Upsey Daisy sa...

Jag inväntar också med spänning på ditt bröllop.. och jag har inte heller varit på så många.. typ 4-5 stycken. Det galnaste var på eftersläppet till ett irländskt och det tråkigaste var ett scheweiziskt..

Miss Upsey Daisy sa...

Shape up.. Jag började bli gnällig....

:-)

Anonym sa...

Det kan ju vara rätt spännande. Jag var på ett som började med att prästen avslöjade för hela församlingen att bruden var med barn & slutade med att halva sällskapet slogs på borden & hällde vatten på toastmasterns huvud. Och jag lovar - det var inte på Sicilien. Bara en vanlig svensk gård i Linnéstan...

Miss Upsey Daisy sa...

Sicket bröllop! Det kan man kalla rockn roll! Gifter jag mig en vacker dag ska jag iallafall inte ha en bulle i ugnen..

Tror att det var V.S bröllop?

Anonym sa...

Det stämmer. Lånade dessutom ut mina svindyra linnedukar till detta bröllop. Dom blir aldrig sig lika. Rött vin & blod är en dålig kombination.

Miss Upsey Daisy sa...

Rödvin var väl väntat kanske... blodet kom som ett brev på posten mer eller mindre?

Klorin?