torsdag 18 januari 2007

Diverse

Vita kläder.

Vitt är så fint. På tröjor och skjortor. Mmmm. Jättefint. Tills. Någon. Oftast undertecknad råkar spilla något. Det kan vara apelsin, choklad och kaffe. Gärna inom första användarveckan. Det går näääästan bort. Inte helt men nästan. Det vita är i princip vitt. Men inte 100%.

Skor.

I måndags skulle jag ut och springa. Hittade EN socka i lägenheten. Gick till källaren för att hämta en till ( tvättade) inser att jag hade två olika skor på mig. Här kanske jag borde gå upp och byta. Men jag ansåg att det skulle ta alldeles för lång tid ( typ 3 minuter) samt att det var mörkt och ingen skulle nog se det hela heller. Jag försöker ibland att vara så där ordentlig och kvinnlig... fräck på alla sätt och vis men så ooorkar jag bara inte ibland.

Godis

Jag har ju slutat att äta godis. Lösgodis. Bara mörk choklad. Det går rätt bra. Men som i tisdags. Hemma hos P som hade gjort en ljuvlig kladdkaka. Tjoff. Tre bitar in. Det liksom bara händer, jag pratar och lyssnar och håller ingen riktig koll på mina händer och vad de har för sig. Jag höll på att hälla te över mig för jag glömde bort att jag pratade och samtidigt försökte mina händer servera min mun lite te.


Katt-tassar.

Två katter som går ut och in. Via lerig gräsmatta. Samt lekandes "inte nudda golv" blir det gärna tassar på tvn som ingår som en slags station innan man stutsar till byrån. Katt-tassar finns ofta och mycket.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ang katt-tassar. Detta KAN vara en förklaring.

Du tittar rätt ofta på TV´n, eller hur? Om du då ser spåren efter katterna så påminns du om att de finns. Och då kommer du ihåg att de vill ha mat. Ifall du drabbas av dövhet och inte hör deras vackra mjau-ande. På högsta volym.

Om du städar bort deras spår måste dom ju sätta dit nya, annars kanske du glömmer bort att ge dom mat.

Så det är ingen "inte-nudda-golvet"-lek, det är deras sätt att påminna dig om att det eventuellt finns en möjlighet att dom kanske skulle kunna svälta ihjäl...

Miss Upsey Daisy sa...

Mina katter kan inte svälta ihjäl. De vet nämligen var maten finns och kan öppna skåpet helt utan hjälp. Man gnager på påsen och vips "selfservice"... det finns även tillfällen när man har hittat kattsanden i samma skåp och gjort "selfservice" även där....