torsdag 4 juni 2009

Nysinglad.

Det finns liksom ingen hejd på alla tokigheter som jag gör som nybliven singel. Helt galen är jag. Heeeelt galen. Håll i er. Men jag har jag köpt både rosa diskhandskar och rosa diskborstar. Tokigt va. Helt Waaaacko. Eller rättare sagt lite märkligt eftersom jag inte är överdrivet förtjust i rosa. Faktiskt. Men varje gång jag går in i en inredningsaffär tänker jag "Nu kan jag verkligen köpa vad jag vill". Småkorkat men även ohyggligt dyrt.

Visst ja. Så klickade jag hem en väska från Maria Westerlind igår. Den är skitstor men mitt säkerhetstänkande säger att varje kvinna behöver ha en väska som kan innehålla ett mindre lantbruk och en dagisklass. Så är det bara.

17 kommentarer:

Spader Madame sa...

Så klart att rosa diskborste piggar upp en aning -just att du får bestämma själv är bra -eller ibland skulle man ju vilja att någon hade hållit igen när man klickade hem saker...

Så klart att man behöver en väska som rymmer litet mer, man vet ju aldrig var man hamnar när man är singel...

Miss Upsey Daisy sa...

Spader- Tänk om någon säger.. vill du ha mitt lantbruk och så står man där med femtio presentfår... Men se då öppnar man bara väskan...

Tesa sa...

Känner igen det där, jag skaffade en massa rosa och rött i detaljer.
Vi måste snart ta och göra nåt ihop nu, singlar som vi är! :) Fika, shopping, uteservering på kvällen med lite mat och nåt gott vin...

Fröken Svensson sa...

Kör på! Mitt badrum är i rosa och vitt :)

Tess sa...

Vore det inte bättre om nån ger dig några hästar istället för får?

Fast då passar nog en ryggsäck bättre, hästar väger ju lite mer än får.

Annie - PD sa...

Jag ogillar också rosa men får också period då färgen känns helt okej. Sen tittar jag på prylarna något senare och undrar hur jag tänkte... :D

Helt rätt väsktänk där också... :)

Speja sa...

Helt rätt. Frossa på du. Funderar också på att skaffa mig rosa diskhandskar, kanske, kanske blir det roligare att diska då...
Ha det fint, härliga du.

Laila och Johan sa...

Just den känslan att "kunna köpa precis vad jag ville" var toppen i början, sedan tog pengarna slut, typ... ;).

Katinka sa...

Men visst är det lite befriande också? Just det där med att shoppa vad man vill och må bra av det. Väskan var verkligen stor ja. Fin.

Sitter själv här med pollenalergi och snuvar och är hemma från jobbet. Skönt.

Katinka sa...

Och förresten: en liten utmaning hos mig om du har tid och lust...

SaraMy sa...

alltså, spendera all you want! Du har all rätt i världen just nu för det!

Plastfarfar sa...

Jag väntar med spänning på din första Hello Kitty-pryl.

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Rosa grejer is the shit!

Enannan sa...

Underbart! Ser fram emot lite bilder av ditt rosa dockhem :)

Anonym sa...

Vet inte vad det är med rosa nuförtiden. Var på lagerhaus häromdagen o kom hem med en rosa plastskål, rosa/gröna prickiga muffinsformar (??!), rosa servetter mm mm. Handlade rosa grejer för 400 kr!!
puss o kram från åsa

Miss Upsey Daisy sa...

Tesa- Inbjudan har dykt upp redan :D

Frk S-Ser man på!

Tess- En stor rygga för hästar..

Annie- Vissa saker kan vara rosa.. men jag är inte heller så rosa av mig. Diskhandskar och borstar känns lagom..

Speja- Tack rara! kram

Loppis Det är en risk...

Katinka- Redan tagit utmaningen..

SaraMy- Visst har jag!

PF- Då får du nog vänta ett lååååångt tag.

Miss E- Nya svarta..

Enannan- Jag hejdar mig nog lite där.. disksakerna..

Åsa- Kan det vara hormoner tror du? ;-)

stella sweden sa...

Jo så är det bara här i denna förvirrade bloggUverklighet där inlägg bara försvinner som bla du har kommenterat..efter tredje gången då jag fått på tafsen av blogger att html-koden inte stämmer och det ändå gick att publicera men de tillät bara det att ligga där U lysa ett par timmar så gav jag upp! Blogger GÅUGÖMER!

Rosa är snyggt när kvinna är singel, kvinna behöver rosa då..jag veeet..

;)