torsdag 18 juni 2009

Delade meningar.

Om man är ute och går med sina katter i sele kan det uppstå lite delade meningar om sakers natur. Är man dessutom bara sällskapsdam vill man ju inte stöta sig med någon ur sällskapet.

Mumin- Kolla lövet! *lukta lövet*
Saga- Kolla pippin! * full fart mot pippin*
Mumin- Kolla lövet *lukta lövet*
Saga- Döda pippin! *drar mot pippin*
Mumin- Nej, kolla lövet! *lukta lövet*
Saga- Åt helvete med lövet! Kolla haren! * full fart mot haren*
Mumin- Åh, se ett grässtrå * lukta grässtrå*
Saga- Här helvete ska dödas hare! * låt mig döda haren*
Mumin- Åh, lukta grästrå * lukta grästrå*

Så hädanefter får tjuren Ferdinand och Dödarmaskinen gå ut var för sig.

7 kommentarer:

emve sa...

Vi har ungefär samma problem här. Choko GÅR ju nånstans liksom. Han rör på sig... jagar flugor och vill gå runt och undersöka saker. Inte stå still. Vi klättrar till och med i träd ibland, fast jag suger på det.

Sixten lägger sig platt mot marken och vägrar röra sig. Tuggar lite gräs möjligen. Men inte mer än så. Och vid minsta ljud springer han i panik mot huset.

Katinka sa...

Haha.. och tjuren Ferdinand är en av mina favoritsagor. Lukta på en blomma resten av livet, är vad jag symboliskt vill göra....

Akan-Kakan sa...

Haha, jag som har barn men inte katt tänkte genast sele - typ Baby Björn - och tyckte det lät tämligen bisarrt med katt i Baby Björn, men hey, man gör väl som man vill. Sen kom jag på att det kanske finns typ ett koppel med sele. Säg att det är så? Det verkar lite mer "sinnens fulla bruk" och lite mindre "crazy cat lady".

Sofia sa...

Hahaha!

Tack för det garvet. Och alla andra, förstås!

Spader Madame sa...

Känns bra så länge Mördarmaskinen håller sig till andra att än Ferdinand att mörda... Kan ju bli surt senare...

Anonym sa...

Åååå, vilka sötnosar. Katter har så många sidor. Vad kul att du tar ut dem i sele :-)

Miss Upsey Daisy sa...

Em- Jag låter nog Mumin hålla sig inomhus. Han kan få hänga på ibland men de är nog mest dödarmaskinen som har utbyte av utflykterna.

Katinka- Eller gräs & löv?

Akan-Kakan- Två katter i Baby Björn? Det hade varit crazy så det förslår... En fullt så galen crazy cat lady är jag inte ;)

Sofia- Vassego!

Spader- Hon vill mest mörda allt hon ser.. fågar harar och flugor...

Maria- Saga får gå ut varje dag.. i den mån det går...