lördag 27 juni 2009

Metaforer Schmetaforer.

Samtal med Fallskärmsjägaren om en icke närvarnade part.
- Så sade han så och då tänkte jag att det bara måste vara så han menade, eller hur!
- Och du här säker på att det inte var så att du hela tiden tänkte på en stor röd boll och han tänkte på en grön fyrkant?
- Sant. Men han sade också så här och jag menar vad kan det annars vara? Jag är helt säker på att vi båda pratade om en röd boll. Vi pratade om en röd boll. Jag mer blir mer och mer säker.

Båda skrattar.

4 kommentarer:

LabHäxan sa...

Det där med kommunikation är ganska viktigt har jag märkt. I alla fall när man pratar om om och med det motsatta könet. =D

Miss Upsey Daisy sa...

Labhäxan- Inte helt lätt alla gånger..

Fru Choklad sa...

Detta gäller egentligen inlägget ovan men det går inta att kommentera så jag gör det här istället: Bra val av låt. Hmmm vad skulle jag ta med om jag bara fick välja tio låtar (hemska tanke men i alla fall). En ska jag väl våga bestämma redan ikväll. Svar på vilken lär synas senare i bloggen hos mig.
Btw. Blir det nått Stockholm i sommar? I så fall vore ju en date otroligt trevligt. Kramen

Miss Upsey Daisy sa...

Fru Choklad- Såg det med inlägget ovan? Ibland ser man kommentarsfältet och ibland inte? Konstigt. Det blir Stockholm i sommar i aug .. två vänder med jobbet men jag hör av mig. Det är rätt många dagar så det fungerar säkert!