lördag 6 juni 2009

Ett gott försök som inte räckte ända fram.

Mitt köksbord har stått omonterat i en karting tillsammans med två köksstolar lika omonterade. Det har varit en mognadsprocess som jag såg skulle ta slut just denna helgen. Nu visade det sig att man behövde riktiga skruvmejslar och inte bara de monteringsnycklar som IKEA så vänligt skickar med. Jag tittade på beskrivningen ifall det stod i vilken av mina kartonger som IKEA trodde att jag packat ner dessa. Det framgick inte.

Vi har med andra ord stött på vad man inom produktion även benämner flaskhals. Inga mejslar= inga köksmöbler.

11 kommentarer:

anna sa...

haha, jag känner igen det där, hemma hos oss står allting för mognad i hallen eller köket, det kommer liksom inte på frågan att göra något på direkten, men det är nog bra, det kan mogna till sig lite till!

Miss Upsey Daisy sa...

Anna- Fast nu var jag ju sååå nära! Det är det som stör...

Tanten sa...

Jag håller just på att pack ner mitt bohag och inser att det kommer att bli kaos även dit jag flyttar. Kanske finns en filt så du kan picknicka tills mejslarna är på plats.

Turtlan sa...

Det är såna dagar man önskar man har en snickarkompis runt hörnet som dyker upp med sin MEGA stora verktygslåda inkl skruvdragare!

Även om man kan själv så är det ju bra om en sån dök upp....

Den tjocke konsulten sa...

Clas O har öppet flera timmar till annars ICA Maxi eller, om du har lite tur, så finns mejslar i någon lokal butik t.ex. låssmed.

Peter Madison sa...

Jag tror faktiskt inte mognadsprocessen är avslutad. Sånt är viktiga grejer och ska aldrig påskyndas fram...:)

Plastfarfar sa...

Fick du inga möbler med dig från förra stället?

Trixtess sa...

Jag har bott med ett skrivbord som köksbord i snart ett och ett halvt år. Jakten på det perfekta köksbordet fortsätter.

No-one sa...

Tyyyypskt.

C. Meow sa...

Kanske du får äta på kartongen?? :D

Miss Upsey Daisy sa...

Tanten- Hatar kaos.. jobbigt.

Turtlan- Exakt. Kunde inte ha sagt det bättre själv..

DTK- Köper imorgon. Gjorde andra saker ...

Peter- Exakt. Inte stressa fram saker...

Plastfarfar- Hela vardagsrummet....

ETB- God jaktlycka!

Pixlexia- Jag var såå nära ju ;-)

Camilla- Varför inte ;-)