måndag 5 maj 2008

Tant UD hjälper till.

Idag lunchade jag med Gustaf 7 månader och hans mamma. När hon tog ut pengar ur Bankomaten fick vi lite tid ihop. Jag beslöt att vi skulle öva upp talets gåva lite på tu man hand sådär. Vi övade på följande meningar sedan kom mamman tillbaka igen.

-Jag vill ha en X-box!
-Jag vill ha tv-spel!
-Jag vill ha ett par Nudie-Acne-Pace ....Levis-Lee jeans!
-Jag vill ha en mobiltelefon! En dyr!
-Jag vill åka på språkresa!

Men innan han kan prata ska ha få ett trum-set av Tant UD.

9 kommentarer:

Spader Madame sa...

Gustavs mamma kommer att hålla miss UD:s minne för evigt bevarat...

Mitt tips är ändå att de flesta av dina underbara meningar inte behöver inövas utan faller sig tämligen naturligt för de flesta ungar av den kommande generationen...

Men ett trumset, det behöver han!!

Annie - PD sa...

Haha, helt rätt att lära upp barnet vad som gäller :D

Tess sa...

Vilken tur att jag bara har hästar och hundar!


;-)

Miss Upsey Daisy sa...

Spader Madame- Oavsett har nog Gustafs mamma svårt att glömma mig. Vi har en högst tät kontakt.

Annie PD- Exakt. Och trumset är gräddet på moset bara!

Tess- Inte lika dyrt- tror mig!!

Fru Choklad sa...

Ha ha ha ha ha. Han kommer att älska dig, men se upp med mamman....

Miss Upsey Daisy sa...

Bling Bling- hon är lindad runt mitt finger för länge sedan!

Smartasmia sa...

Helt rätt väg!

Miss Upsey Daisy sa...

Smartasmia- Jag är smart! Jag med.

Smartasmia sa...

Yepps you är:D