söndag 18 maj 2008

Out of The Blue II.

När jag gick på högstadiet dvs mellan 1987 -1989 var jag aktiv med FriendshipBooks och S.L.A.M.S. Det skickades fram och tillbaka och i FB's skrev man bara sitt namn och skickade vidare. I S.L.A.M.S svarade man på massor av frågor som skaparen av frågehäftet ville ha svar på och sedan skulle sista personen skicka tillbaka till skaparen. Sedan enligt seden skulle skaparen göra ett Tack-SLAM till den som varit snäll och skickat.

Känner någon annan till fenomenet?

15 kommentarer:

Anonym sa...

Såklart! Jag var också himla aktiv (fast FB:s var ju rätt trist) på mellan- och högstadiet (dvs i början och mitten av 90-talet) innan jag lade av. Det var rätt kul som jag minns det, men mycket jobb med att knåpa ihop roliga slams..

Miss Upsey Daisy sa...

Ellinor- Vad roligt att träffa på någon mer... Ett tag hade jag hur många vänner som helst som jag bytte med... avverkade frimärken på löpande band verkligen... :D

Spader Madame sa...

Vad pratar fröken om... ett vitt fält på min karta obviously...

Storslam och lillslam (och för all del dödens slam-unge)vet jag ju vad det är... Du får förklara mera när vi ses!

Miss Upsey Daisy sa...

Spader Madame- Pratar om en frågebok med allehanda frågor som skickades runt.... SLAM... och FB Friendshipbook... man fyllde i namn och skickade runt....

Anonym sa...

ööh..näe, jag känner inte till det fenomenet, men en undran, mig veterligen slutade du högstadiet 1990 och inte 1989? Inte så mycket undran kanske, nog mer så att det kliade i mina besserwisserfingrar :)

Miss Upsey Daisy sa...

Jerk- 1-0 till dig... började nian 1989 men gick såklart UT nian 1990...

Jo sa...

Nejdu, det där har jag aldrig hört talas om... Vad var slam som ni knåpade ihop då? :)

Laila och Johan sa...

Jag sitter som ett enda stort frågetecken..

Miss Upsey Daisy sa...

Jo- SLAM var som en liten frågebok med olika frågor man ville få svar på som skickades runt.. Det kunde vara allt från... intressen till.. hur många har du haft sex med...

Loppis- Det finns fler frågetecken här.. tur att Ellinor känner till det hela.. :D

Anonym sa...

Är helt med på den nostalgin! Slam.. FB.. Ploj fanns det nåt som hette, också..
Herregud vilken stor grej det där måste ha varit.. och det tog upp större tiden av mitt och vännernas 13-åriga liv.. :)

Har förresten fortfarande kvar ett par av de brevvännerna jag skaffade mig då. :)

maria sa...

ooohhhh... jag slammade för tills bara något år sedan. var på någon slam-träff med, ett härligt fenomen, ett toppsätt att skriva av sig på!

Miss Upsey Daisy sa...

Sofia- Jag var helt inne i det hela och hade nog nära 30 brevvänner och några bytar kompisar. Fyllde i och skickade runt. Hade dock bara en kompis hemma som höll på. Men det var verkligen kul. :D

SAPGD- Det finns alltså kvar! Jag visste inte om att det fanns kvar nu när alla bloggar och Facebook osv...

Annie - PD sa...

FB:s höll vi på med men inte SLAMS...
Kanske skulle börja nu istället ;D

Peter Madison sa...

Que?

Miss Upsey Daisy sa...

Annie- räcker bra med blogg!

Peter- Alla vet inte...