torsdag 15 maj 2008

Flickan och passet.

Det var en gång en flicka. Igår skulle hon klippa sig eftersom hon skulle ta nytt passkort idag. Flickans frisyr var ett stort skämt så det var med pigga steg hon tågade till frisören. Väl hos frisören satte hon sig ner i soffan, fann en godisskål och plockade ut de gottaste bitarna. Livet var ganska bra.


Tills.


Blonda frisören bakom kassan tittade på flickan och sade.

-När har du tid flickan?
-Kvart över fyra.
-Finns igen tid då.



Blodan frisören bläddrade i sin stooora bok och såg att flickans tid var ..... OM EN JÄVLA VECKA. Flickan frågade med darr på läppen ifall någon frisörperson kunde klippa luggen iallafall?


NEJ.


Så flickan fick vackert lämna frisörsalongen. När flickan hade kommit ut på gatan så. Kom tårarna i flickans ögon eftersom hon insåg att hon var tvungen att ta passkortet dagen efter så hon skulle....


VARA FUL I TIO ÅR!

Och på den ytliga flickans kind trillande tårarna ner i en strid ström när hon vandrade hem...

13 kommentarer:

Sincerely Johanna sa...

Tur att det inte är legget eller körkortet som visas så gott som dagligen. Passet är bara vid incheckningar.

Jo sa...

Fast du kan ju "tappa" det strax efter dina utlandsvistelser i år? Ett nytt pass är ju inte så dyrt? :)
Jag tycker dock att frisörpersonerna verkar ha dålig serviceanda, en lugg kan man väl klämma in?

Smartasmia sa...

Vilket filibajs, alltså! Fast du fick i a f fatt i de godaste bitarna. Bara en sån sak. Och jag är inte ett dugg övertygad om att du kommer att vara ful nu i 10 bast framöver.

Miss Upsey Daisy sa...

Johanna- visserligen men när man är utomlands visar jag det varje dag vid hotellbokningar osv...

Grämer mig!

Jo- Frisören kanske ryker.....

Smartasmia- Luggen hängde i ögonen så när jag fotade innan lunch sade poliskvinnan åt mig att ta bort håret.... Det grämer mig för att jag väntat in klippninge för att jag var tvungen att ha ett nytt pass...

Fegisen P. sa...

Och sen gäller dom nya passen bara i fem år så nu är det ju bara 4 360-något kvar. Bra va?

Spader Madame sa...

Jag ska trumma till Fantomen så han får märka frisören! Men flickan är söt oavsett! Jag är totalt övertygad om att alla tycker likadant!
Kram!!!

Annie - PD sa...

Det är surt. Men du får "glädja" dig med att fotot nästan alltid blir konstigt ändå...
Man står där och ska vara avslappnad och polisen bakom luckan stirrar och man får inte ta om kortet och så får man stirrblick och ser ut som en krigsfånge med läppgloss på fotot. (Man kan ersättas med Annie ;) )

Peter Madison sa...

Hmm...finns det bara en frisörsalong i GBG?

Tesa sa...

Åh...stackars dig. Torka tårarna, det kommer inte vara så illa som du tror, jag lovar. Har en fin bild på dig här jag vet.

Miss Upsey Daisy sa...

Fröken P- Det är en ljusglimt onekligen! Ful i fem år är en baggis ;-D

Spader Madame- Snälla skicka Fantomen på frisören!

Annie- Just när man har väntat på att få klippa sig innan och får inte ... högst irriterande...

Peter- Finns bara EN frisör... ärligt... det är inte så lätt att hitta någon som både färgar och klipper...direkt.. sådana tider försvinner ..

Tesa- Kortet blev sådär.. luggen förstörde... nåväl... nu är det gjort iallfall!

Turtlan sa...

En liten men ändå en tröst är att passen numera gäller "endast" i 5 år....

Evalinn sa...

Du, passen gäller bara i fem år numera. Tur va? ;-)

Miss Upsey Daisy sa...

Evalinn- Hörde det. Mycket bra!