onsdag 7 maj 2008

Kalas-Nazi igen.

Det vankas vårfest på kontoret och någon drar i trådarna. Någon annan håller emot. Mexikanskt tema efter lite brainstormning.

-Världens idé Fallskärmsjägaren! Lyssna nu!
-Jag lyssnar Miss UD. Jag lyssnar.
-Alla måste ha ponchos och hattar! De blir lite klurigt att stövla upp på bordet med allt på förresten?.... Nåväl... Iallafall..
-Jag kan tänka mig det Miss UD. Jag kan tänka mig det.
-Så tänkte jag att man kan spraya allas hår svart! Inne på toa. Innan vi börjar.
-NEJ.
-Mustasch! Jag köper till alla! Det gör jag. Eller ska vi måla på? Säg? Jag kan måla på alla innan. Det gör jag.
-Du kan köpa mustascher till alla. Vi ritar inte på någon. Vi köper.
-Mexikanst buffé!
-Öl!
-Tequila!
-Frågesport!
-Sånghäfte!
-Check-Check-Check-Check-Check

14 kommentarer:

karro sa...

du måste vara världens bästa festfixare!!

Miss Upsey Daisy sa...

Karro- Eller sämsta? ;-D

C. Meow sa...

Vågar någon i din närhet ens hinta fest, du verkar bli så ... IVRIG?

Tesa sa...

Många bra idéer har du minsann!

Åsså måste man ha larv? I Tequilan då...

Vad mer? Pinj...eh...hur det nu sägs, stavas och låter, en sån man slår på så rasar det ut gotta? :D

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- *skrattar* Jo, jag blir nog lite ivrig men hälften är jargong också. Så det är inte SÅÅÅ illa som det låter?

Tesa- Pinj... den spånade vi också på ... glömde det. :D

Sincerely Johanna sa...

Du vet sannerligen hur det ska muntras upp på arbetsplatsen.

Miss Upsey Daisy sa...

Johanna- Mja. Ibland så. Det är mycket jargong men det VAR ett bra möte och några fina förslag kom fram till slut...

Jo sa...

Fest är skoj! Vi måste verkligen ordna en ihop någon gång! Fatta, TVÅ st kalasnazi som sätter igång! Eller så har du en årlig vårfest och jag den traditionsenliga Halloween, så får vi TVÅ grymma kalas varje år! :D

Smartasmia sa...

My name is Earl...? :D

Miss Upsey Daisy sa...

Jo- Tål att tänkas på :D

Smartasmia- Menar du frissan?

Smartasmia sa...

Nope - de "mexikanska" avsnitten:-)

Miss Upsey Daisy sa...

Smartasmia.. åh inte sett!

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Mexiko-fest is the shit! Vi körde julfest här med Mexikanskt tema och det var väldigt kul. Vi gjorde en alldeles egen piñata också eftersom vi hade en tight budget, annars har de jättefina sådana på mitt favvoställe http://www.bodega.se/

Lycka till!

P.s. Mustasch är ett måste D.s.

Miss Upsey Daisy sa...

Miss E- Oh så kul hur gjorde ni då?