tisdag 13 maj 2008

Mexikansk Kalas-Nazi.

G:a chefen har påpekat lite att jag har så många idéer gällande mexikanska kalaset. Fast jag vet ju att det handlar om ren och skär avundsjuka eftersom han bara ska ordna musiktävlingen.

- Fallskärmsjägaren! Fler idéer för kalaset!
- Idéer som i vad då?
- Du vet piñata?
- Jag vet piñatas.
- Jag tänkte att vi kunde tillverka våra egna piñatas! Och vet du vad vi gör sedan! Vi kan ha en förtroendeövning på kontoret!
- Tillverka? Förtroendeövning?
- Jo. Alla tillverkar varsin piñata och sedan får man också ett brännbollsträ och en partner. Så går det ut på att man slår till piñatan och inte kollegan som håller i! Eller så skulle man kunna stå i en ring och slå. Så ska man ha så mycket förtroende att kollegan inte slår till en själv så att man står kvar.

Tystnad.

-Fallskärmsjägaren. Du ser att jag skrattar så jag gråter va!
- Jag ser Miss UD. Jag ser.

14 kommentarer:

C. Meow sa...

Du kommer snart att bli omhändertagen av Företagshälsan :D

Anonym sa...

Swing it, fröken

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Oh det är för sent. Möjligen får vi alla uppsöka företagshälsan efter övingen?

Miss Upsey Daisy sa...

Mr Epo- swing it!

C. Meow sa...

Jag tänkte mest i förebyggande syfte ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- He He. Här ska inte omhändertagas alls!!

Sincerely Johanna sa...

Tur att jag inte jobbar på din arbetsplats. Jag litar inte på folk i allmänhet och folk med basebollträ i synnerhet.

Miss Upsey Daisy sa...

Johanna- Man ska nog ta det hela med en nypa salt. Rätt mycket salt.
Ordbajseriets sköna konst.

Tesa sa...

Asg, fy bövelen vad bra, jag skrattar också så jag gråter! :D

Jo sa...

Det är ju en suverän festidé! Då kan ni säkert dra av en hel del på "Teambuilding"-kontot.. :) Jag vill jobba hos dig! :)

Fru Choklad sa...

Ha ha ha ha ha! Du har väl sett Americas funniest home videos ? Mycket Pinãtas ....... och många ömmande kroppsdelar blir det...

Miss Upsey Daisy sa...

Tesa- Visst var det! :D

Jo- No pain No game liksom!

Bling Bling- Exakt.. barnen träffar ju aldrig rätt!

Smartasmia sa...

:D Nu får jag ännu mer mynameisearl-vibbar. Randy, månne;-)

Miss Upsey Daisy sa...

Smartasmia- oh, ser inte det programmet men känner att jag vill se!