torsdag 10 maj 2007

Svar på tal.

Nära midnatt. Samtal mellan pojkvän och flickvän.

-"Måste vi se på Seinfeldt det är tråkigt.. Kan vi inte stänga av tvn?"
-"Mmmm.. jag vill gärna se på Seinfeldt"
-"Äh, om du ser på Seinfeldt kan jag lika gärna gå upp och blogga istället"?
-"Ska du blogga nu ?"
-"Mmmm..... om du ändå ser på tv så kan jag lika gärna blogga, det spelar väl ingen roll?"
-"Om du bloggar går jag ute i köket och knarkar"
-"Just det, om du bloggar går jag ute i köket och knarkar... det är samma sak!"

Ibland har jag undrat om jag verkligen är bloggberoende. Ibland tänker jag att det kanske inte är något man behöver reda ut helt enkelt. Pojkvännen har gett någon form av signal i den riktningen.

9 kommentarer:

Anonym sa...

So what om du är bloggberoende.. det är jag med, men det är ju iaf bra mycket bättre än att knarka!

Cax sa...

Bloggträsket ska vi alla passera!
Tänk inte mer på det. :D

Missy sa...

Pojkvänner säger så mycket konstigt. Är inte det deras jobb?

Maria - FashionFame sa...

Hihi jag tycker era samtal är klockrena!

Puman sa...

han är kanske sotis :)

Sabine sa...

Nej, jag tror att det är Seinfields fel! Jag bloggar också när min kille envisas med att titta på det.. Även om klockan är halv 12. :p

Miss Upsey Daisy sa...

Snygglirre- skönt med "partners i crime" :-)

Cax- Sitter man verkligen i ett bloggträsk?

Missy- Aha! Är det som en defaultfunktion?

Maria- tackar.. :-)

Puman- Han har en bloggberoende flickvän... i ett träsk!

Sabine- så det är Seinfields fel! Aha. Du med alltså. Aha igen.

Cax sa...

Kanske inte sitter. Det går bra att stå med! :D
Men visst kan bloggandet ta över en del av annan kvalitetstid.

Miss Upsey Daisy sa...

Möjligen kan jag ge dig ett litet rätt. Å andra sidan har jag rationaliserat bort andra saker. Typ TV. Jag ser aldrig på tv.