tisdag 15 maj 2007

Catch of the Day.

Kerstin har alltid dagens outfit.

Nu jag ingen modebloggare.

Ogillar att skriva om dagens fångst. Speciellt när den inträffar 06.20 på morgonen. Fula Gul om ni kommer ihåg drog in ännu en pippi som det jonglerades med i köket ivrigt påhejjad av den andra katten. Två mot en är alltid fult. Stor mot liten likaså. Nu hade pippi tur eftersom jag sover väldigt lätt och faktiskt hann rädda honom utan skador dessutom.

Gårdagens lärdom var att inte har öppet när du är hemma. Även småfåglar har väldigt mycket fjärdrar. Dagens lärdom är att köpa bjällra till Guls halsband. Vidare kommer fönstret vara stängt nattetid.

Fula Gul.

6 kommentarer:

Puman sa...

imorse hade jag en galen tant framför mig. helt plöstligt börjar hon slå sig själv och skrika!
vad skulle jag göra? vad gör man?

det där var dagens ångest för mig! :(

Miss Upsey Daisy sa...

Vet inte vad man ska göra? Jag hade nog bara tittat tyvärr...

Laila och Johan sa...

katter är helt hopplösa!!

Miss Upsey Daisy sa...

Katter ÄR hopplösa. Gul har bara dragit in typ påskfjädrar och maskar tidigare.. Men nu har han tagit två fåglar på 12 timmar. Det är ju tråkigast för honom för nu blir det inte lika "fritt" som tidigare där de kunde vara ute när jag inte var hemma .. Nu kommer det att regleras in och utgångar och gäster är inte välkomna!

Anonym sa...

Det ska bli spännande att se hur de tre musketörerna klarar av ö-livet nu i helgen.. Förhoppningsvis är de lika fly-tassade som Gul. Det verkar nämligen finnas möss i huset. Så jag hoppas på det motsatta, dvs att mina kissar ska vara storjägare! (Kan ju vara så att leoparden gör dem lite kaxigare också :) )

Miss Upsey Daisy sa...

Vill du låna Gul? Han kan lära dem hur man fångar saker! :-)