onsdag 2 maj 2007

Gud till dig jag ber.

Hej Bostadsrättsguden!

Det är en sak jag för dig vill berätta,
jag bor nämligen i en etta.

Där bor jag med lilla katten
och det är fasligt liv på natten.

Nu har jag tillsammans med pojken
nästan börjat tappa orken.

Alla bostadsrätter är så fasligt dyra
och vi måste ju få plats alla fyra.

En trea med kakel, garderob och balkong.
Du ser ju själv att listan ej är lång.

Dagens visning föll oss så i smaken
tänk man kan bygga extra under taken!

Snälla gud till dig jag ber
jag orkar inte leta mer.

Banken vi redan träffat har
och vi har dessutom lite spar.

Så snälla rara bostadsgud
låt oss vinna sista bud.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller tummarna!

Miss Upsey Daisy sa...

Tack. :-)

Puman sa...

Efter den fina dikten, kommer gud att lyssna på dig! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Man får ju hoppas att bostadsrättsguden också gillar dikten! ;-)

Tess sa...

Vilken talang du är!

Miss Upsey Daisy sa...

Tackar & bockar. Den här lägenheten vill jag verkligen ha.
Lite speciell men SÅÅÅ charmig. :-)

Sabine sa...

Haha, vad duktig du är på att rimma! Jag håller en tumme för er!

Miss Upsey Daisy sa...

Tack :-) Med så här många tummar kan det ju bara gå bra!

Eller är det nån som har lite cash att skänka också? ;-)

Anonym sa...

Lycka till, hoppas ni får den!

Miss Upsey Daisy sa...

Tack. Hoppas Hoppas.

Kerstin sa...

Jag håller tummarna :)

Miss Upsey Daisy sa...

Tack Kerstin :-)