tisdag 8 maj 2007

Livets svåra val.


På torsdag ska jag här inför massor av farbröder mottaga ett diplom på scen. Jag måste säga att det är lite skräckblandad förtjusning. En del av mig vill ta ordföranden i handen och kindpussas fint. En annan del av mig vill göra något oväntat och totalt opassande. Förslagsvis försöka välta någon farbror på en stol eller springa längs gången och skrika " jag vill inte döda någon- jag vill inte döda någon- LÄMNA MIG IFRED". Enklast verkar dock att bara handhälsa.

4 kommentarer:

Cax sa...

Jo, men en gubbe kan du väl välta på vägen fram? :D

Miss Upsey Daisy sa...

Misstänker att jag sumpar mina chanser till diplom om jag välter en farbror på väg mot scen. Du vet hur kinkiga en del är..... Men filar och funderar på det ändå.

Anonym sa...

Gör något oväntat när du har tagit emot diplomet.. det vore ju hur kul som helst.. jag har massa galna idéer.. men jag törs inte dela med mig av dem här, då kommer jag nog bli inspärrad...

Miss Upsey Daisy sa...

Dessa herrar tror jag inte uppskattar några oväntade upptåg. Det har varit lika i över 100 år och det var inte länge sedan den första KVINNAN var med på mötet.