fredag 11 maj 2007

Middagen.

Plötsligt kan man inte lita på någon numera. Jag har ju specialutvecklat två ämnen som jag diskuterar med män i medelåldern. Golf och segling. Det kan tyckas lite konstigt eftersom jag varken seglar eller spelar golf. Men genom årens lopp och träning och åter träning jag har ändå samlat ihop ett gäng standardfrågor till varje ämne. Så kommer det stora bakslaget. Min bordsherres stora intresse är att röka kött. Jag är vegetarian! Jag kan inget om kött. Fast ändå. Förra festen hamnade C brevid en dam vars stora intresse var att odla karpar. Det pratade de om hela kvällen. Uppenbarligen måste man ha beredskap för fler än två samtalsämnen.

6 kommentarer:

Cax sa...

Haha...köttrökning tillhör ju inte det vanligaste att disskutera.
Så...känn dig inte nere för det! :D
Hur skulle du kunna ha vetat? :D

Miss Upsey Daisy sa...

Allt. Man får vara beredd på ALLT.

Kalas ikväll. Ska se om någon intresserar sig för rökning av kött? Kanske något modernt numera?

Cax sa...

Haha. Ja du plockade väl upp en del info. om rökning av kött igår, så du har ju ett ess rockärmen nu! :D
Själv funderar jag på att lära mig allt om rytmisk bollgymnastik. Snacka om onödigt vetande! :D

Miss Upsey Daisy sa...

Skriv gärna ett inlägg om rytmisk bollgymnastik. En dag kommer jag säkert att behöva kunskapen...

Laila och Johan sa...

Märkligt intresse...

Miss Upsey Daisy sa...

Kvällen VAR trevlig men intresset var som sagt var lite oväntat. Sådana här tillställningar är oftast segling/golf som dominerar..

Jag har kört golfbil! Det brukar jag försöka imponera med! :-)