onsdag 2 maj 2007

Hallå i örat- Vem där?

Vissa personer är bra på namn. Andra en fena på ansikten.

Men jag är dålig på båda. Riktigt dålig.

Därför HATAR jag när man får samtal som nyss.

- Hej! Det är X! Det var länge sedan nu. Hur har ni det?
- ( namnet låter bekannt... men vem är han???) Joooooo, det är bra. Vår och så.. Minsan om det inte är löv på träden... ( smart kommentar... NOT)
- Jag mailade C i fredags angående kunden. Tänkte vi kunde avsluta nu...
- ( scrolla scrolla.. var jag CCS:ad... och vilken kund????) Det är klart vi ska avsluta! Jajemän. (Om C meddelar vilken kund så löser det sig... )
- Fint. Be C att ringa mig.
- Javisst. C ringer dig. Det är väl 08? ( vad står det på displayen... egentligen?)
- Öh, Nej Göteborgsområdet.
- Aha. C ringer snart.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha låter jobbigt, riktigt jobbigt!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag funderar allvarligt på att försöka jobba bort det. Det känns så oartigt att inte komma ihåg människor..

Kerstin sa...

Näe, usch vad jobbigt...

Miss Upsey Daisy sa...

Det ÄR jobbigt att prata med en person som känner till mig och efter en stund kan man inte fråga heller...

Blygisens betraktelser sa...

..hahahahaha! Men det var smart av dig att kommentera löven på träden, då vann du väl lite tid? Eller, frågan är om man vinner ngt eller förlorar på en sån kommentar...hahahah! (skrattar igenkännande...hihi)

Miss Upsey Daisy sa...

Det ÄR superfiffigt när man försöker vinna tid genom att finta med lite shitchat men oftast blir man ändå stående som ett frågetecken och kan iallafall inte fråga vem personen ifråga är..

Anonym sa...

Hahaha. Kunde du fråga C i efterhand, fast det går under pinsamt det med.

Miss Upsey Daisy sa...

Jag frågade C i efterhand och sade att jag inte riktigt kom på om det var kund eller kundens företrädare. Men jag hade inte träffat honom fastän han lät som vi brukade ses. C är bra. Han har också teflonminne ibland.