torsdag 9 januari 2014

Tur I Oturen.

Häromnatten startade familjedatorn av sig själv!! Klockan var väl typ halv fem när det lyste upp i hallen och det började låta.  Väckte Pojkvän som mumlade något om automatiska uppdateringar eller vad det var så gick han upp och gjorde något med datorn.  Själv var jag mer inne på att det var något övernaturligt ( datorer som startar upp och sätter igång sig själva ?). Iallafall mycket fiffigt att det var just häromdagen och inte om någon vecka när Pojkvän är iväg på tjänsteresa ganska många nätter. Om det hade hänt då hade det legat i farans riktning att jag packat alla ungar och åkt efter honom till Frankrike.  Det hade också varit en slags lösning förvisso.

7 kommentarer:

Turtlan sa...

Sådär kan min TV bete sig om jag låter den stå på stand by. Då kan den starta av sig själv alltid sådär midnatt fram till kl 01.

Skrämmer mig värre! Huvva!

Så jag låter den inte stå på stand by utan stänger av den helt så lilla röda lampan slocknar. Ja det ska man ju göra ändå som lite släng av miljövän.

Anonym sa...

Packa ihop ungarna och åka till Frankrike låter som en strålande idé! :-) /L

Hon som gick sa...

Fy, jag hade blivit jätterädd och tänkt allt möjligt konstigt.

Sara sa...

Andar vill kanske också googla eller nåt ;) Vår tv brukar slå på och av sig själv ibland.

Miss Upsey Daisy sa...

Turtlan- det är otäckt. Nästan ännu mer otäckt. :-(
L- fast det är typ 10 grader i Nice nu..
HSG- mmm. det gör man.
Hsara- möjligt ;-)

Spader Madame sa...

Redrum, redrum?

Miss Upsey Daisy sa...

spader- iiiiiiii!!