måndag 13 januari 2014

2013.

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?
Jag födde barn, typiskt något jag inte hade gjort förut. En glömmer inte bort sådant. Ifall en gjort det innan.

Blev någon av mina vänner föräldrar under året?
Förutom mammagruppen så .... fyra stycken tror jag.

Dog någon som stod dig nära?
Nej. Skönt när man kan skriva så. Inte så säker på att jag kan skriva samma om 2014 nämligen...

Vilka länder besökte du?
Oman, Finland, Norge och UK. Inte illa som preggo samt med bebis visst!

Är det något du saknade 2013 som du vill ha 2014?
En fin trädgård! Svarar jag taktiskt eftersom det är 2014 projekt att ta tag i.  Nuvarande trädgård behöver massa kärlek.

Vilket datum från 2013 kommer du aldrig att glömma?
Återkommer till det här barnet och säger 30 maj. Vore mkt illa av mig som öm moder att glömma bort mitt barns födelsedag.

Vad var din största framgång 2013?
Förutom barnet? Känner liksom lite att jag inte kan skriva det hela tiden. Är ett barn en framgång? Vet dock inte vad man ska säga är framgång annars. Eller jag har tagit tag i fotograferandet och
börjar kunna min kamera. Grämt mig mycket över att jag har en bra kamera som jag inte behärskat.
Börjar känna att vi är kompisar. Det är fint.

Största misstag?
Inga jättestora misstag men många små absolut. Fast det bevisar ju att jag gjort saker?

Bästa köpet?
Babybjörnselen gav mig mina armar och händer tillbaka igen. Länge leve babybjörnselen! Länge leve min nya Mac också.  Utan dator är jag halv.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, att flera av mina pensionerade kollegor hör av sig till mig. Det är väldigt fint. Jag uppskattar det.

Vilka låter kommer alltid påminna dig om 2013?
Petra Marklund / Händerna mot himlen och Veronica Maggio/ Stureplan.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med andra år?
Gladare men mer frustrerad tror jag.

Vad önskar du att du gjort mer?
Läst mer böcker. Varit snällare mot mig själv.. alltså gett mig själv mer kred och beröm för saker jag faktiskt lyckats med snarare än att tänka mer på vad som inte gick.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Inte tänkt så mycket. Jag tänker för mycket.  Eller ältar. Jag är expert-ältare.

Favoritprogram i tv?
Historieätarna.

Blev du kär i år?
Mmm. I barnet och barnets pappa. Blir alltid kär i barnets pappa.

Bästa boken du läste i år?
Shantaram.

Största musikaliska upptäckten?
Håkan, för att jag inte varit så frälst förut. Annars är han väl inte så ny...?

Något jag önskade och inte fick?
Njae, jakten på den perfekta väskan fortgår fortfarande. Nu tänker jag Ann-Louise Landelius..

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
En av mina närmaste vänner kom över för lunch och lite stillsamt firande på kvällen. Släktkalas dagen innan.

Finns det någonting som skulle ha gjort ditt år ännu bättre?
En trist grej i släkten som inte riktigt är bra än. Men som jag hoppas löser sig 2014.

Vad fick dig att må bra?
Den nya mammarollen.  Resorna och vänner.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Chris Martin ( sångaren i Coldplay) han är dessutom vegetarian. 

Vem saknade du mest?
Mina stockholmsvänner. 

De bästa nya människorna du träffade?
Jenny som är en nygammal bekant men som jag har lärt känna bra detta året. Från början kände jag hennes man men nu har vi lärt känna varandra bättre eftersom våra barn är typ jämngamla. Sådant är kul. 



Mest stolt över?
Barnet. Samt att jag lyckades klämma ut barnet utan några större fadäser.


Högsta önskan just nu?
Att det blir bra sedan med allt när jag börjar jobba. Det är iofs en stund kvar men det blir ju ytterligare en omställning.

8 kommentarer:

Tess sa...

Jag skulle nog ha blivit rätt orolig om du hade fött barn förut men glömt bort det. Faktiskt.

Miss Upsey Daisy sa...

Tess- Onekligen!

Erika sa...


Är tex mycket förtjust i denna: http://annlouiselandelius.com/shop/

Erika sa...

Nämen wtf? Min förra kommentar är inte här?
Där skrev jag: Är mycket förtjust i ALLs väskor. Kör Miss UD! KÖR!

... och sen kom då länken med mer specifikt önskemål om vilken väska jag tänkte att du kunde köpa. I mitt ställe :)

Erika sa...

... och nu ser jag att länken är helt useless. VAD FAN!
Nummer 21 är det jag gillar. Eller den som är lite mindre? Svårt att veta eftersom jag inte sett dessa irl. Men du kan ju gå till hennes butik du din lilla lyxlirare från gbg.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Låter som att 2013 levererade!

Jo sa...

Du fick ihop en liten bra lista där! :) Mycket imponerad av res-listan!

Miss Upsey Daisy sa...

Erika- ska kolla upp. Har gillat Marc J men alla har Marc J nu...
IWNK- absolut.
Jo- inte så pjåkigt visst?