torsdag 2 januari 2014

Nyårslöften.

1. Bli mer positiv. Undertecknad kan vara både mkt gnällig samt att det finns en tendens att jag en dag kommer älta ihjäl mig över vissa saker. Gnällig mkt trist för omgivningen och det känns inte så skoj att älta ihjäl sig heller. Positiv bra men gnälla dåååååligt.
2. Göra lagom mycket saker.  Lagom mycket saker? -----------> hur ska man veta. Men att faktiskt tacka nej till vissa saker man faktiskt vill göra ifall det innebär femtiosjutton uppbokade kvällar på raken. Himla svårt det där att tacka nej till skojigheter men tror det blir bäst i slutändan ändå. Eller det blir bäst, det blir det.
3. Vara en så bra mamma till Lilla G som går ( och självklart en så bra "Anna" som går till de andra två).  Svårigheten i detta är mest att lära mig att det inte finns ett läge där jag är nöjd med mig som mamma och 100% av omgivningen också ger mig tummen upp samtidigt. Det kommer inte att hända inte ens när helvetet fryser till is händer det. Så viktigast att jag själv är nöjd ( och Lilla Gs pappa är nöjd såklart)  och att barnet mår bra.


Det var det om det.

3 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Bra löften. Och det där med att vara mamma. Jag brottades väldigt mycket de första åren med att jag inte var en bra mamma. Men sent omsider insåg jag att jag gör så gott jag kan och jag är den bästa mamman just mina barn kan ha. Jag tror du kickar äs som morsa!

Miss Upsey Daisy sa...

IWNK- Jag gör så gott jag kan men att det inte alltid är lätt när omgivningen tycker en hel massa och att man då helt enkelt får stå på sig. Gillade inte heller att prata om min graviditet med folk ... vill liksom sköta mig själv utan andras tyckande.

dundermei sa...

Åh. 1:an... jag trodde du skrev om mig där ett tag. Älta (och gnälla med för den delen), känns som sånt jag vet hur man gör... inte så mycket"let bygones be bygones" över min personlighet tyvärr. Jobbar på saken. Typ ständigt. I lagom takt.