torsdag 9 januari 2014

Är Det Inte Svårt?

Igår när jag tog bussen hem så stod det en annan mamma bredvid mig med sin bebis. Tippar på att hennes bebis var typ tre månader.  Iallafall stod mamman och pratade i telefon och hon hade lösnaglar som var 2 cm utanför fingret (hela nageln typ 4 cm)  Själv filar jag ju ner mina naglar så de är 2-4 mm utanför fingret och det kanske är extremt men det är så lätt att rivas tyvärr.  Kan man lära sig att hantera så långa naglar och samtidigt ha en bebis? Jag förstår ju att man lär sig skriva på tangentbord och andra saker men att hantera något levande som rör på sig så att säga...?  Eller är det något man lär sig?

Undrar en tant i Göteborg.

2 kommentarer:

dundermei sa...

Förstår inte heller. Jag fick en riktigt flashback av det här inlägget för jag minns att jag gjorde precis samma när glutten var bebis! Filade ner så långt det gick.

Miss Upsey Daisy sa...

Dundermei- Alltså hon kunde inte ens hantera sin Iphone......