fredag 3 januari 2014

3. En grej jag skulle vilja lära mig.

Jag skulle vilja lära mig att tycka om att pyssla i vår trädgård för att det är sinnessjukt att ha en sådan trädgård och känna denna motvilja som jag gör med allt som har med odla att göra.  Jag tycker det är dödstråkigt.  Men även att jag ska vilja ta hand om allt som växer i denna trädgård.. äpplen och sådant. Har inte ens koll på vilja buskar det är. Så det är inte att jag inte KAN men mer att jag inte har intresset.


Skäms på mig.

3 kommentarer:

Ulrika sa...

Kanske nån form av hypnossession kan vara en bra initiering till ett eventuellt omtyckande.. iaf bättre än det enda andra alternativet jag kommer på som är hjärntvätt ;9

Miss Upsey Daisy sa...

Ulrika- mmm fast jag måste ta tag i det nu och det är liksom årets renoveringsprojekt så att säga...

Ruta Ett sa...

Jag kan rekommendera en bok "Latmansträdgården". För den som hellre vill njuta än arbeta!