torsdag 9 januari 2014

9.En Grej Jag Skulle Vilja Vänja Mig Av Med.

Jag skulle vilja vara en sådan person som kunde ta EN chokladbit, EN näve chips på fest eller ha goda kakor hemma och ta EN till kaffet.  Men jag är inte en sådan person. Jag äter upp hela chokladkakan och jag äter upp all chips tills det bara är så små smulor kvar att jag inte får upp dem ur skålen på ett snyggt sätt. Jag är inte så måttlig i mitt godis och snaskätande när jag väl börjar...

Jag skulle vilja vänja mig av med mitt sockerbehov och så att jag kan ta EN bit och vara nöjd med det.  Det fungerar hyfsat att inte ta någon bit alls det är egentligen inte något stort problem men när man tar EN bit och kickar igång det hela det är då jag inte kan stå emot och ta fjorton till....

Alltså vänja mig av när jag äter sött äta så mycket utan bara ta en bit.

3 kommentarer:

annika sa...

Lycka till. Tror det är det svåraste som finns eftersom sockret triggar olika saker i hjärna och kropp. För mig är det allt eller inget som gäller!

Anonym sa...

Samma här, det är jättesvårt att låta bli när man börjat och veet att det finns mer. /L

Miss Upsey Daisy sa...

Annika- jag vet. Det är ju inte så svårt att inte ta något alls men att ta EN bit...
L- omöjligt!