lördag 27 november 2010

Hilarious.

Jag hann knappt stiga innanför dörren hos pojkvännen innan Åttaåringen började antyda om att "ni har inte gjort en sak". Tydligen en Mycket Viktig sak för hon påtalade saken flera gånger under kvällens lopp. Allt eftersom kvällen fortlöpte och kom det flera ledtrådar om den där saken " vi tydligen inte hade gjort". Det var "NI+ ett ord på P+ med två stycken S i". Nioåringen visste också men vågade inget säga han heller. Men när jag och Nioåringen gick igenom tänkbara ord tillsammans genom att gå igenom alla vokaler (hårda som mjuka) och med hjälp av uteslutningsmetoden komma fram till ordet vilket mycket förvånansvärt visade sig vara PUSSAS. Samtalet därefter.

- Men pussas du och pappa?
- Ja, vi pussas. Har du inte sett det?
- Nej, det har jag inte.
- Jag tänkte för din syster har sett det.
- Men när pussas ni då?
- Ja, vi gör det när jag kommer hit så säger vi puss & hej. Till exempel.
- Men när var det då ?Flera veckor sedan?
- Ja, då också.
- Mmm. Jag har pratat med släkten och de tror också att ni pussas.

Jag.Bara.Dog.

10 kommentarer:

Turtlan sa...

Härligt!

...pratat med släkten... Den var skön den!

Vilka goda kommentarer man får höra!

Jag hade tänkt fråga dig hur många pojkvännen har som sitter i baksätet i bilen?

Lille H frågade ju mig en gång om jag hade frågat chans på M...?
För det ska man ju göra sa han!

Fin helg från mig!

Ingentingela sa...

Haha, de är underbara kidsen - smartare än vi vuxna anar.

No-one sa...

HA HA HA HA HA HA!!!!!

Enannan sa...

"Pratat med släkten"! Underbart :)

Tesa sa...

Haha! :D

C. Meow sa...

Så nu vet SLÄKTEN att ni pussas. Ha, ha ...

Sara sa...

busted, liksom ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Turtlan- Visst var den. Så gullig. :)
Ingela- Smarta som tusan.
Alexia- :D
Enannan- Bara dog.
Em- ;-)
Camilla- Nu vet släkten då rå!
Sara- Så busted.

Akan-Kakan sa...

HAHAHA, dagens asgarv! =D

"Pratat med släkten", jag dööör vad gulligt.

Miss Upsey Daisy sa...

Akan-Kakan- Visst var det :-D