torsdag 4 november 2010

En Fashionistas Hårda Kamp.

Frågade Fallskärmsjägaren ifall det var okej att ha på sig Huntergummistövlarna på kontoret. Då undrade han ifall jag trodde att det var Glastonburyfestivalen och ifall jag trodde att jag var Kate Moss. Jag passade på att fråga ifall han överhuvudtaget kunde något om mode alls och frågade sedan en smula irriterat att han kanske var avundsjuk på de fina stövlarna minsan. Det var iallafall vad jag trodde. Någon timme sedan stack han in huvudet på mitt rum, blinkade med ögat och meddelade att stövlarna fick vara på så länge de var på hela dagen. De fick inte under några som helst omständigheter tas av i halvtid utan hela dagen var budet.

3 kommentarer:

Katarina sa...

Han är hård mot de hårda, den där fallskärmsjägaren. Det finns ju en viss risk att om du har stövlarna på dig hela dagen så kommer det att plaska både på utsidan och insidan när du väl traskar hemåt. :-)

Fru Choklad sa...

Hela dagen!? Bussigt. Då kan du ju få inbyggt fotbad :) Vad mysigt att ta av dem när du kommer hem sedan. Phew.

Miss Upsey Daisy sa...

Katarina- Lite så han tänkte.. ;-)
Fru Choklad- Sådär va ;-)