torsdag 11 november 2010

Dag 01- Presentera Mig Själv.

Lång, brunögd och en smula fräknig boendes i Göteborg i en mini-tvåa. Född i Örebro, uppvuxen i Nora & Malung. Studerat i Torsby, Karlstad, Frankrike och på Nya Zeeland. Jobbat utomlands ett par år (England och två vändor i Schweiz). Det bidde en ekonomutbildning av det. Precis som det var tänkt.

Får rätt ofta höra att jag är utåtriktad och social. Gillar människor och tror man kan lära sig något av alla. Det senaste året har jag både fått höra att jag är en öppen person men även att jag "inte berättar något". Hittepåare, festfixare och reseledare. Gillar att få människor att skratta. Omtänksam och lojal mot de jag bryr mig om. Tenderar dock att tänka för mycket. Planeringsmänniska.

Jobbar ett kontor med en hel hoper duktiga, seriösa men samtidigt roliga människor. Det är inte för inte som jag kallar dem för kontorsfamiljen. Flickvän till min pojkvän. Kattägarinna men kunde jag skulle jag nog ha ett helt zoo. Inga svanar dock för de är läskiga. Springer lite lopp och har både Stockholm Marathon och Göteborgsvarvet i sikte för nästa år. Alltså samma lika som i år. Känner kärlek till post-it och min mulberry-agenda. Gillar att resa ju krångligare och smutsigare desto bättre. Konstiga resor är min kopp te. Gillar berg i alla dess former. Och städer. Jag gillar städer.

Det var allt för nu.

9 kommentarer:

Spader Madame sa...

Och den där tjejen känner jag! I morgon ska hon få kramar av mig och Esset! YUP! Och litet champagne då. För att fira. Nya epitetet!

tant t sa...

Kul läsning :) Blir lite sugen på att också "haka på"... ska suga lite på karamellen ;)

Solrosfrö sa...

Tack för att du delar ;) Gnällbältet alltså... ;)

emve sa...

Roligt att läsa! jag hänger på temabloggandet jag också, vill ju vara som alla andra ;-)

Och så fick jag en anledning att skaka liv i bloggen igen!

sarapirat sa...

åh jag gillar den här presentationen!
särskilt det där med smutsiga och krångliga resor...:)

kram!

Miss Upsey Daisy sa...

Spader- Henne känner du. Klart vi ska fira epitet.
Tant T- Häng på vettja.
Fröet-Yes. Men det var länge sedan så dialekten är puts väck..
Em- Jag tror jag har sagt det mesta. Häng på!
SaraP- Kram tillbaka Sara :)

Märta sa...

Vilket härligt personporträtt! Inte konstigt att jag trivs här inne hos dig! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Märta- Oh. Du gör mig sååå glad :D

LabHäxan sa...

Fint.. Fin person den där miss UD.
Temablogg alltså.. hmm jag funderar fortfarande på om jag också ska hoppa på detta. :)