tisdag 1 december 2009

Hej Norge.

Men kan ni gissa vad som hände?
Nej det kan ni inte.
Jag stressade hem efter jobb.
Mata och klappa.
Hämta väska.
Ni vet. Det gamla vanliga.
Sedan.
Spårvagnsjävlafanskap.
FÖRSENAD.
Vägrade släppa av mig.
Hej då till bussen vad dumt att du åkte utan mig.
Mycket.Arg.
Försökte få tag på kompis i Norge.
Mobilnummer på villovägar.
Ringde norge-kompis jobb.
Där var det julfest.
Ringde sedan norge-kompis mamma.
Vilken tur att hon kunde numret.
Ringde sedan norge-kompis och sade.
-Jag tar en senare buss, kommer 23.30.
Köpte ny biljett.
Var sur på ett trevligt sätt så killen i kassan sade.
Det gör inget för jag förstår dig.
Sade igen "Jävla spårvagnar".
Åkte hem till gbg-kompis.
Åt min matsäck i hennes soffa istället.
Åkte tillbaka till stationen.
Kom med bussen.
Blev inspekterad i tullen.
Kom fram.
Drack vin till klockan nolltrenollnoll.
Fick toppenfrulle.
Drog på stan.
Gick på marknad.
Åt cupcakes.
Drack kaffe.
Köpte fräck secondhandväska.
Gick.
Gick.
Mer kaffe.
Gick hem.
Sov!
Drack vin.
Åt tapas.
Drack vin.
Så var klockan nolltvånollnoll.
Då måste man sova.
Så blev det söndag.
Och jag åkte hem igen till Sverige.
Så tänker jag att jag gillar Norge.
Det får inte dröja två år tills nästa gång.

13 kommentarer:

Sincerely Johanna sa...

Jag gillar verkligen dina listor när du varit på resa.

Miss Upsey Daisy sa...

Johanna- Tack!

emve sa...

Låter väldigt bra trots något försenad start!

Spader Madame sa...

Norge verkar som ett trevligt litet ställe...

Annie - PD sa...

Vilken toppentripp! Vin och tapas är en trevlig kombo :D

Tesa sa...

Gillar också Norge, ska dit nästa vecka! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Em- Det var det.

Annie- Vin & Tapas är bara bäst.

Tesa- Norge är en favvo.

Jo sa...

Spårvagnar är lömska jäklar.

Jenny sa...

Oh, så trevligt! Oslo är bra grejer.

tingeling sa...

åh det låter precis som oslo tycker jag.

Miss Upsey Daisy sa...

Jo- Skitlömska!

Jenny- Oslo är skiten liksom.

Tingeling- Precis!

anna sa...

en höjdare ju! förutom spårvagnen, då...

Miss Upsey Daisy sa...

Fru A- Damn that spårvagn!