måndag 14 december 2009

Bullar & muffins, alla sitter i samma båt.

Står och morgonpratar med G:a chefen då han i förbifarten nämner lussebullarna i fredags som han köpte till fikat. Eller som han faktiskt inte köpte.
-Mind you, det var chokladmuffins inga lussebullar. Rätt ska vara rätt.
- Men jag tänkte köpa lussebullar.
- Tänkte köpa lussebullar?
- Jag tänkte köpa lussebullar men de var slut. Du kan fråga Fallskärmsjägaren!
- Men om du tänkte köpa lussebullar och de var slut så köpte du väl inte lussebullar? Eller?


Då är frågan. Kan man applicera detta tankesätt på väskan?

7 kommentarer:

tingeling sa...

absolut. om lusseväskan är slut och muffinsväskan är en god ersättare så bör man absolut skaffa en muffinsväska. direkt. så att inte den också tar slut. man kan ju inte stå utan julklapp till sig själv heller !!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag måste hitta en muffinsväska. Problemet är bara att jag tjurar och tycker med ens att jag är värd en ännu dyrare väska...

En kladdkakeväska?

tingeling sa...

mmm kladdkakeväska. :)

Miss Upsey Daisy sa...

Tingeling- Jajamen. Kladdkakeväska!

LabHäxan sa...

Oh vad jobbigt det där med väskan.. hmm. Klart att du ska köpa en muffinsväska. Julklappar till sig själv är ett måste..

Annie - PD sa...

Tveka aldrig när det gäller lussekatter eller väskor, gör man det så står man där med en jädra muffins och en plastkasse ;)

Miss Upsey Daisy sa...

LH- Mmm. Men det fina var att jag skulle köpan den INNAN jul.

Annie PD- En jädra muffins! Jag menar det. En plastkasse på det sedan.