tisdag 17 april 2007

Sambo

Fantomen är hård mot de hårda. Eller. Öga för öga- tand för tand.

Flickvännens och pojkvännens gamla möbler har röstats bort och ej välkomna i det nya boet. Utröstningen går enligt principen:
-"Din soffa är ful"
-"Din soffa är också ful"
-"Min micro är nyare än din micro"
-"Min micro är finare än din micro"

Nuvarande status på saker som är färdigförhandade att följa med flickvännen.
  • 1 fåtölj
  • 5 lampor
  • 2 katter
  • 1 stereo
Vidare förhandlingar pågår gällande den blå Vietnam-tavlan.

Pojkvännen har vunnit gehör för.

  • 1 fåtölj
  • 1 stol
  • 1 djmixergrej
  • Många lampor

Fler förhandlingar att vänta.

20 kommentarer:

Tess sa...

Vilken TUR att dina katter får följa med till det nya boendet!

Jag tror inte att de nya hyresgästerna är så intresserade av katter som kommer med små presenter.

Men å andra sidan hade de kanske kunnat få vara på kollo på heltid, jag menar, morföräldrar vill ju träffa sina BARNBARN så ofta som möjligt...

Miss Upsey Daisy sa...

Barnbarn! Fnys! :-)

Kerstin sa...

Shit - sånt där är så jobbigt. Tur att min kille inte har så många prylar och möbler :)

Miss Upsey Daisy sa...

Underbart! Här ska handlas nytt :-)

Maria - FashionFame sa...

-"Din soffa är ful"
-"Din soffa är också ful"
hahaha ni e för sköna :D

Miss Upsey Daisy sa...

Vi är rörande överens :-)

Mary Lady Luck sa...

Ha ha, ja det är bra att göra upp och vara hård innan, man ska inte välja den mjäkiga linjen och sen få störa sig på en ful soffa i några år framöver :)

Miss Upsey Daisy sa...

Hans är gammal och min är för liten. En ny soffa. Ska lusläsa inredningstidningar när vi hittat boende :-)

Missy sa...

Fantomen har även tio tigrars styrka. Tänk på det.

Miss Upsey Daisy sa...

10 tigrar! Jag har ju dessutom två katter. Skitbra.

Anonym sa...

*skrattar* Ser fram emot fortsættningen.

Anonym sa...

Jag har sjælv oturen att ha en sambo som lægger sig i vældigt mycket i det hær med inredning och det værsta ær att behøva erkænna att han har bra smak. Senast en jætteful senapsgul kudde som jag vægrade gå med på att køpa, men 10 min senare insåg att den faktiskt var i guld och riktigt snygg...

Unknown sa...

Hej fråga Olle.
Vi har ett problem. Vi funderar på att flytta ihop. Det enda är att min kille är minimalist, hyper också, inte en pinock så långt ögat når. Cleant, svalt, stelt.

Jag är rosa, klänningar, rosor, guldtavlor, sekelskiftskor på hyllor och snirkliga mönster. Hur möts vi? Vi älskar ju varandra?
tacksam för svar /snart sambo

Miss Upsey Daisy sa...

Vi har lika smak och B har bra smak. Det känns bara kul att köpa nya pryttlar och inreda ihop. En liten tomelilasoffa passar inte i ett stort vardagsrum...

Jag kan knappt bärga mig att springa runt och kolla möbler. Det ska bli super!

Miss Upsey Daisy sa...

Helena,

jag är också minimalist... Men tror kompromissa kompromissa och kompromissa igen!

Eller köpa nytt !

Unknown sa...

Ja, jag och min kille har verkligen olika smak, men jag gillar verkligen hans stil, det är som att vara på semester när jag är hemma hos honom för att allt är så minimalistiskt...men hur göra när två så skilda stilar ska ihop...ska man ha skilda lekrum, en kompromiss blir ju inte bra eftersom en stil först blir snygg när man gör den fullt ut, inte sant?

Anonym sa...

Pojkvännen hälsar att hans micro är i borstat stål och Miss OD's är i aluminium. Pojkvännens fåtölj är från 40-talet och egänhändigt omklädd med mycket kärlek. Miss OD's fåtölj är från ikea och ses vanligen i väntrum hos folktandvården.

För övrigt hälsar pojkvännen att inga av hans saker hårar ner eller behöver bajslåda.

Miss Upsey Daisy sa...

hej pojkvän!

Tänk om din fåtölj skulle behöva en bajslåda. Det hade blivit jättekonstigt tycker jag.

pusspuss

Anonym sa...

Haha ja förhandlingar pågår även för mig.. pojkväns soffor har röstas bort... de var snygga men med en katt i hemmet skulle inte det vara långvarit.. kisse tror visst de var jätteklösbrädor... min soffa vann:)

Miss Upsey Daisy sa...

There is no second best when it comes to sofas!