torsdag 19 april 2007

Från kontorsfönstret.

Regn. Grå himmel. Trafikerad väg. Två lyftkranar och grävskopor som massakerar Gamla Ullevi. Det är ju inte så att jag känner för att brista ut i skönsång som i "Sound of Music". Det finns väl andra musikaler som passar bättre för den här dagen så att säga.

Det slog mig precis att antalet paraplyer jag äger uppgår till antalet jättenoll. Frågan är bara om det lönar sig att köpa? Ett paraply brukar inte ha en alltför lång livslängd här i Göteborg. Ibland funderar jag på att helt enkelt trä en svart sopsäck över mig. Dock med hål för ögonen. Svårt att hitta annars när man traskar runt som en jättekondom. Och kommer man inte fram dit man ska är det ju ingen idé att gå ut alls.

5 kommentarer:

Tess sa...

Det finns genomskinliga sopsäckar, det har jag sett!

Fast jag vet inte om det är så hälsosamt att trä plastpåsar över huvudet.

Miss Upsey Daisy sa...

Kondomer kan också vara genomskinliga. Eller svarta med för den delen.

Andas bör man annars dör man.

Missy sa...

Paraply? I Göteborg? Är du inte klok?

Maria - FashionFame sa...

Singing in the rain måste jag se! Sound of music är min absoluta favorit film haha lite pinsamt o erkänna hihi

Miss Upsey Daisy sa...

Missy - Är inte klok. Är du klok? Har du paraply? Sopsäck? Går du naken?

Maria- Inte sett någon av filmerna faktiskt. Men läst "sound of music" för hundra år sedan. Många pratar om den.. får ta och se den en regning kväll framöver... :-)