onsdag 25 april 2007

Hej alla barn och alla katter!

Nu ska vi leka en lek som heter "Linsburkshockey". Vad behöver man då tror ni? Jo självklart så behöver man.....



Just det. Man behöver en linsburk. Använd gärna någon annans linsburk eftersom det kan hända att linserna åker ur burken. Jag använder mig av pojkvännens linsburk. Men vad behöver man mer tror ni?


Helt rätt. För att spela linsburkshockey behövs det någon form av fallhöjd för bästa resultat. Men vad behöver man slutligen då. Gissa utan att titta nu allihopa.

Just det. Man behöver Gul för att spela linsburkshockey. Gul är faktiskt den i Sverige som uppfunnit linsburkshockey och spelar mer än gärna. Nämde jag slutligen att det här är en lek som lämpar sig mitt i natten alternativt väldigt tidigt i gryningen? Sådär. Man behöver alltså linsburk, fallhöjd och en katt. Det går bra med vilken katt som helst för detta nattliga inslag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är jag glad att jag inte har någon katt så jag får ha mina linser ifred...

Kerstin sa...

Hahahahahaha :)

Miss Upsey Daisy sa...

Ungefär samma ord som min blivande sambo säger... ;-)

Miss Upsey Daisy sa...

:-)