lördag 14 april 2007

Do Not Try This At Home Kids.

Att mousserande var en sådan lynnig dryck har nog passerat mig. Halkat ur teflonminnet så att säga. Inte för att just själva halkmomentet ur minnet är något unikt i sig. Det är däför post-it lappar är en sådan fiffig uppfinning. En vacker dag ska jag berätta mer om min besatthet.

Anyhow.


Fredagskvällen avlöpte enligt agendan med indisk afton, en spontan lägenhetsvisning för att sedan hamna på slutstationen som var planering av midsommar. Det var även här vid slutstationen som det mousserande intogs i en riklig mängd. När jag och pojkvännen sedemera bröt upp för att traska hemåt var jag inte riktigt färdigpratad. Det är då ett problem när pojkvännen har slut på lyssna och man själv har mer prat kvar. När man till slut kommer hem och inser att det är slut på lyssna att han ämnar att sova då är det liksom ingen idé att ens försöka. Det är då man går in på toaletten för att ringa tillbaka till festen man lämnade för en kvart sedan. Värdinnan är föga förvånad över att det just är jag som ringer och efter att ha förvissat mig om att hon bara äter cashewnötter samt att både hon och hennes sambo också snart ska sova tassar jag sedan snällt tillbaka till sängen igen.

Inga kommentarer: