fredag 13 april 2007

Finders-Keepers.


Jag har alltid varit lite av en fegis. Inte undra på att jag avböjde när telefonen ringde den där gången för 22 -23 år sedan fredagen den 13. Det var nämligen en injudan att följa med Emelie och Ulrika för att söka efter Djävulen i Emelies källare. Tydligen var det möjligt att få en skymt av honom just fredagen den 13. Inte för jag vet varför egentligen det framgick nog aldrig. Källaren var stor och jag vet inte heller vad vi skulle göra med Djävulen OM vi hittade honom. Osäkert om han passat i Emelies gamla kaninbur. Vi tänkte ju aldrig så långt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Den där Emelie hade alltid lite farligheter för sig. Det var med henne jag rökte min första cigarett....kanske 10 år gammal o bakom deras husknut.

Miss Upsey Daisy sa...

Stämmer. Tänk dig sedan att låsa in djävulen i en kaninbur. Han hade inte varit lätt att tas med när han kom ut sedan.

Kerstin sa...

Hahahahahahahaha :) Puss.

Miss Upsey Daisy sa...

:-)