torsdag 20 januari 2011

Om Att Inte Ha Garden Uppe.

Häromdagen susade jag in på Akademibokhandeln för att titta en smula på barnböcker (det är nämligen någon som fyller år här alldeles snart). Bokhandelnstitten låg mellan jobbet och det sedvanlig reasnokandet (som är en daglig rutin )för att följas en säga snabbtitt på Berget och sedan tillbaka för att träffa Fröet och Flicka. Jag hade vanlig väska, träningsväska och musik i örat. Lite disträ och ännu mer stressad. Står och tittar på barnböcker när en man av utländsk härkomst sökte min uppmärksamhet.

-May I say hello?
-?
-You speak English?
- Oh well, hello (säga hej, det har han ju för böveln redan gjort)
- I saw you when you walked in..
- You did what? ( alltså vad är den här för märklig person)

Flyttar lite på mig . Tydligen inte tillräckligt.

- Are you easy?
- What?
- So you're difficult then?

Tittar på hela raden av Narniaböcker och funderar om jag ska kasta alla åtta i skallen på honom och om det skulle bli dyrt och framför allt. Kan alla åtta vara tillräckligt för att döda?Tog aldrig reda på det utan backade ut affären hyperventilerade. Förbannad var nog bara förnamnet på mitt tillstånd. Lät honom sådeles leva.

Ångrar mig.

21 kommentarer:

Den tjocke konsulten sa...

Attackraggning i barnbokshyllan :)

Miss Upsey Daisy sa...

DTK- Jag såg det mer som en förolämpning och hade det varit på krogen ... SÅ.MYCKET.ENKLARE.

Bah!

Turtlan sa...

Blir man inte förolämpad vid dörren så blir man det på bokaffären!

Jobbade han på Tele2?

Miss Upsey Daisy sa...

Turtlan- Han vara bara dum. DUM.

K. sa...

Haha... jag förstår att du backade ut! Och onsdag eller torsdag låter bra. Vilket är bäst för dig?

Miss Upsey Daisy sa...

Katinka- Menart.

K. sa...

Japp! Vi ses då!

Miss Upsey Daisy sa...

Katinka- Fint.

Missy sa...

Kom att tänka på detta:
http://missybloggen.blogspot.com/2007/02/vrldens-smsta-raggningsfrsk-ngonsin.html

Miss Upsey Daisy sa...

Missyu- Fast han var OBEHAGLIG. På krogen hade jag kunnat hantera det. Eller på busshållplatsen. MEN FRAMFÖR BARNBÖCKERNA...

*fnys*

Tesa sa...

What?? Hur i helsike fick han till att han skulle kolla din tillgänglighet, där och då??

Miss Upsey Daisy sa...

Tesa. DUM I HUVUDET. Rakt av.

Missy sa...

Krogen? Uhm... Du kollade inte länken, I take it...? ;-)

karro sa...

Hmmm, han lät ju lite...... knepig.....

Spader Madame sa...

Du såg väl så söt ut att han inte kunde motstå?

Nej, det är inte okej och man är inte förberedd!

Miss Upsey Daisy sa...

missy- jag kollade länken svar ja. Jag utgick från mig bara. Karro- obehaglig. På riktigt. Spader- det var inte okej någonstans.

Katarina sa...

Hade kjolen åkt upp över rumpan nu igen? ;-)

Tänk ändå vilken fin gräns det är mellan en trevlig komplimang och ett obehagligt närmande.

Om han nöjt sig med att säga att han såg dig direkt du kom in och ville hälsa för att du såg så vacker/trevlig/i behov av att få veta att kjolen åkt upp ut hade det bara varit trevligt.

Men att fråga om du var 'easy'? Äckligt. Klappa till honom med den tyngsta av väskorna nästa gång. Sikta lågt.

LabHäxan sa...

He he Det finns alltså psykon i Götet också.. trodde alla bodde i stockholm. Obehagligt.

Anki sa...

Vilken IDIOT!! Hur tänkte han där!?

hallinbloggar sa...

Ibland undrar man vad det för fel på en del killar som tror att de är guds gåva till kvinnorna. Vad förväntar de sig liksom?

Miss Upsey Daisy sa...

Katarina- Han var oförskämd och nästan lite läskig. Äcklig.
LH- Psykon även här..
Anki- Ja hur tänkte han?
Hallin- Säg det. Han var bara .. oförskämd. Slemmig..