torsdag 27 januari 2011

Det Måste Vi Öva På.

Ibland inbillar jag mig att jag tuffat till mig när det gäller att hävda min rätt som konsument. Det är oftast när jag inte hävdar min rätt som konsument. För det är ju inte alls sant det här med hävdandet. Jag har gått några veckor här och tänkt att jag ska hävda mig lite mot Telenor. 2011 kan vara året då det händer?

Så jag använde mig av Telenors kundtjänstchatt.

Ibörjan fick jag dåligt samvete att jag inte sade "hej Terese" när hon sade "hej Anna". Presenterade mitt ärende. Lite surt om jag får säga det själv. Det säger jag med stolthet faktiskt. För en herrans massa år sedan när jag jobbade på en kundtjänst var det en man som frågade om jag gick på kokain för jag lät så "jävla glad". Just den kommentaren har jag lite svårt att tolka.

För att återgå till ämnet.

1. Presenterade mitt ärende för Telenor och Terese.
2. Hon förklarar.
3. Jag låter grinig.
4. Jag ber om ursäkt och säger att det inte är hennes fel.
5. Men att hon kanske förstår hur viktig en mobiltelefon är?
6. Terese förstår.
7. Jag får dålig samvete.
8. Önskar henne trevlig helg.
9. Hon säger att hon ger mig en månads gratis sms.
10. Jag blir sjukt glad.
11. Jag är nära att adda henne på Facebook.
12. Hon önskar mig en fantastisk helg.
13. Jag överväger allvarligt att adda henne på Facebook.
14. Jag ger henne höga betyg i undersökningen.
15. Vi lägger på.

konsument_guldfisk@hotmail.com

8 kommentarer:

anna sa...

fin hon, den där Terese!

yllet sa...

jag tycker terese låter som en riktigt bra kompis?! adda henne. kanske kan jag få låna henne också??

emster sa...

du söt!

Miss Upsey Daisy sa...

Fru A- Och jag en mes!
Yllet- Klart du får.
Emster- Gölle dig!

Katarina sa...

Jag håller med Emster. Om jag någonsin måste jobba på en kundtjänst tänker jag bara ta emot samtal från såna som du. :-)

Nu gäller det bara att hålla koll på vilken månad du får sms:a gratis. Då gäller det att sms:a så att du nöter ut knapparna på telefonen.

Om du har knappar. Du kanske har en sån där modern telefon utan knappar.

Killmamman sa...

en win win situation helt enkelt!

Miss Upsey Daisy sa...

Katarina- Jag är verkligen en sådan person för jag är så snäll att jag samtidigt blir dum..;-)
Killmamman- You bet!

Jenny sa...

Ha ha, Terese- din nya bästis!