måndag 30 augusti 2010

Någonslags andraplats ändå?

Att komma till sitt kontor släpandes efter att i princip varit död! och sedan tro att man bland alla män ska få någon form av medlidande är lite korkat. G:a Chefen som brukar vara på min sida nästan alltid ger mig kalla handen rakt av när jag söker en smula förståelse.

- G:a Chefen, jag är förkyld stackars mig!
- Jag är också förkyld. En manlig förkylning.
- Det var du i fredags. Nu är det min tur att vara mest synd om!!
- Miss UD, manlig förkylning. Manlig.

Sedan går han. Han bara går. Men han verkar nöjd på något vis.

UPDATE: Fast sedan delar vi broderligt på G:a chefens halstabletter och jag stödäter fastän jag inte har ont i halsen.

17 kommentarer:

tant t sa...

Kanske är det Gamla Chefen som har smittat dig... har ni pussats? :)

Miss Upsey Daisy sa...

TantT-Inte en endaste liten puss!

Spader Madame sa...

Junior har också en manlig förkylning. Vet inte när de börjar med det, men innebörden är nära döden. Tills det kommer några kompisar och vill att de ska hänga med ut. Då är de friska.

Vi som har vanliga tjejers fökylning utan en enda gnutta sömn kör vidare bara. Men från mig får du medkänsla - och ett krya på dig!

Selma sa...

Medlidande är en bristvara.

Frida sa...

typiskt karlar!!

Tesa sa...

Jag måste få lägga mig i lite här: du är INTE korkad.

Igenkorkad av förkylning kanske. Men det är en helt annan grej. :)
Den där chefen verkar också vara lite igenkorkad och är han man måste han vara det ordentligt. ;)

No-one sa...

Manliga förkylningar slår allt. Allt.

Miss Upsey Daisy sa...

Spader- Jag är bara en smula dramaqueen jag med ;-) Fast jag SKA ta det lugnt. Hela kvällen.
Selma- Idag så.
Frida- Manliga förkylningar skojar man inte bort! ;-)
Tesa- Han är gölle. Vi hostade i kapp på skoj sedan.
Alexia-Absolut. Till och med föda barn.

K. sa...

Stackars! Känner mig också hängig av bara den. Vi kan väl kolla till helgen. Kram

Miss Upsey Daisy sa...

Katinka- Det gör vi. kram

sarapirat sa...

dom där manliga förkylningarna går inte av för hackor....

krya på dig.
vad jobbar du med?

No-one sa...

Ja, det slår barnafödande. Lätt.

Miss Upsey Daisy sa...

SaraP- Tack. Jag jobbar med försärking.
Alexia- Kan jag tänka mig ;-)

Lottage sa...

MFS. Det döpte en manlig kollega sin livshotande sjuksom till. Manligt FörkylningsSyndrom. I min bransch heter vanligen ngt vanligt något mer avancerat...

Miss Upsey Daisy sa...

Lotta- Ha ha. Ja, det verkar vara en näradödenupplevelse...

sarapirat sa...

vill du försäkra mig? :)

Miss Upsey Daisy sa...

SaraP-Såklart :D