tisdag 17 augusti 2010

I mina hoods.

Möjligen har jag bott för länge utomlands eller så har jag bara livlig fantasi men när grannarna lät sin balkong fullständigt invarderas av stora gröna plantor tänkte jag att det lutade åt.

Majjaplantor!

Sedan tänkte jag att det vore ett fin-fint blogginlägg men trots att jag spärrade upp ögonen och försökte kika från min balkong vad det egentligen var för plantor så såg jag nada. Varvid jag igår kväll beslöt mig för(till skydd av mörkret) att ta ut Saga i koppel och för att kunna smyga mig ut för att undersöka saken närmare. Man vill ju ingalunda fara men någon slags osanning i bloggkretsar.

Jaha. Tomatplantor. Inte fullt lika spännande.

13 kommentarer:

Spader Madame sa...

Undrar om våra grannar också funderar... ;-))

Evalinn sa...

Majja = tomat? Hur ologiskt som helst ju!

tant t sa...

Ha ha :) Passa på att palla några. Hemmatomater är oftast grymt goda ;)

Selma sa...

Man kanske kan röka tomater.

nillas liv på pinnen sa...

Vi har också en massa "tomat"plantor.

S.W sa...

Ser du däremot någon som har ett väldigt tättslutande tält i sitt vardagsrum så kan du nog vara alldeles säker på vad det är som odlas. Majja är ganska känsligt för ljus och värme och sånt...har jag hört.

sarapirat sa...

hehehee...jag håller med selma, värt att pröva!
i say easy skanking-
och vart har du bott????

Bajsugglan sa...

haha, men tomatplantor går säkert att göra nåt spännande av? Ketchupknark kanske?!

Turtlan sa...

Jag har också "tomat"plantor. Nu med röda frukter som man blir hög av.

Men grannen i porten bredvid har något annat misstänkt som växer med stora stora blad nästan upp till taket på balkongen.... Skumt!

Miss Upsey Daisy sa...

Spader- Kanske det kanske? ;-)
Evalinn- Veeeeet!
Tant T- Damn, tror inte att jag når ;-)
Selma- Värt att försöka :D
Nilla- Så heter det ja! ;-)
S.W- Jag ser inte in i deras vardagsrum ;)
Sara- Schweiz, Frankrike och Nya Zeeland & England
Bajsugglan- Oändliga möjigheter
Turtlan-Vi kanske har samma granne???! ;)

No-one sa...

Man kan säkert röka tomat!

Miss Upsey Daisy sa...

Alexia- Allt går med våld och vaselin!

C. Meow sa...

Var inte Saga fel katt av avgöra detta?