lördag 7 augusti 2010

Att gå ut och kalasa en fredag.

Det gjorde jag och Katinka.
Började med ett Mycket Populärt Ställe.
Vin och musselsoppa har ju ingen dött av.
Himla tur det för jag åt för kung och fosterland.
Stället sägs vara Köttmarknad.
Något sådant såg då inte jag.
Men vi är ju båda vegetarianer jag och Katinka.
Iallafall tröttnade vi på Mycket Populärt Ställe.
Traskade vidare mot nya mål.
Ser många glada människor utanför en lokal.
Undrar lite vad de gör.
Så jag frågar en vänlig pojke.
Han berättar att det är skivrealese och vernisage.
Nått souligt säger han.
Inte hans kopp te heller säger han.
Vi tackar för info och hittar en vinbar.
Ett perfekt stopp på halva vägen.
Sedan är tanken att dansa.
Vi går till Hippa Nattklubben .
Där är det röd matta och endast för VIP.
Är ni VIP säger vakten.
Vi är inte VIP det minsta.
Men in kom vi ändå. Fattar nada.
Får ett glas bubbel av en barbiedocka.
Sedan blir vi fotograferade. Fattar nada.
Tycker att Hippa Nattklubben är en smula fånig.
Vi går därför till Sunkiga Australiensiska puben.
Där dricker man daiquiris.
Det fattar jag mycket väl.
Inte så svårt och ont gör det inte.
Jag känner livet i mig.
Men det tar inte slut där.
Telefonen ringer och Katinkas syster har en undran.
Vill vi inte komma till Glada Irländska Puben.
Varför inte säger vi i gemensam stämma.
Det blev dags att byta ställe igen.
Glad Irlänsk Pub it is.
Men sedan tänker jag att jag får tänka på.
Refrängen ni vet.
Så jag traskar hemåt.
Men åtta timmars barhoppande.
Är ändå någonstans Väl Godkänt.

7 kommentarer:

anna sa...

åh det låter härligt.

Selma sa...

Det var hurtigt måste jag säga.

Plastfarfar sa...

Bättre kväll än stackars Nationalteatern i "Livet är en Fest", iaf. BTW, finns bilderna att skåda någonstans?

No-one sa...

MVG!

Spader Madame sa...

Håller med Alexia! Totally awesome... Miss UD är ungdomlig av sig minsann!

tant t sa...

Hade samma tanke som Alexia...MVG, helt klart! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Fru A- Så var jag trött i dagarna tre också.
Selma- Som en ungdom!
Plastfarfar- Letat och inte hittat.. märkligt.
Alexia- Oh. Najs.
Spader- Även en blind höna..
Tant T- Man gör så gott man kan ;-)