lördag 21 februari 2009

Tältet som gud glömde.

Kikar på lite gamla kort från Lapplandsvandringen i somras. Hittar bilden när jag och min tältkamrat noterat en läcka i vårt tält. Vi försöker rädda situationen med lite toapapper. Lite så Kajsa Vargigt.


Vilket sket sig så vi fick bo en natt i de andras tält. Tänk er regn + tremanstält + fyra personer. Tänk er femte natten i tält.

Sedan att det finns folk som inte förstår tjusningen med att tälta? Jag fattar inget. Det är ju toppenfestligt nästan jämt!

16 kommentarer:

Ingentingela sa...

Varit där, i ungefär samma läge men det är ett härligt minne för livet :)

Plastfarfar sa...

Som gammal scout förstår jag också tjusningen med tält.

Särskilt när det kommer en flodvåg på 12 centimeter över tältets tio centimers översvämningsskydd och vi är åtta i ett tält för sex.

C. Meow sa...

Intressant val av reparationsmaterial. Toapapper är ju känt för sin vattenresistens ...

Anonym sa...

Jaja att glömma reparationsmateriel eller extra presenning lär ingen av er glömma igen :D

Susanne och Pebbels sa...

Härligt! Kul minne att bära med sig :)

Missy sa...

Fifaaan vilka snygga brudar! ;-)

Anonym sa...

Visserligen fältmässiga förhållanden, men en liten pincett för ögonbrynen hade väl fått plats:-)

Miss Upsey Daisy sa...

Ingetingela- Det var inte så illa. Vi ser rätt glada ut ändå :D

Plastfarfar- Då får man testa sitt tålamod och sinnet för humor. :D

Camilla- Lite så .. man tager vad man haver. Toapapper var ett rätt bra val just då kan man tycka.

Den tjocke konsulten- Vi kommer eventuellt att lägga till det på listan....

DaT- Absolut. Det var rätt kul och inte så illa.. Vi ser rätt glada ut ändå.

Mr Epo- Plockat innan men det växer så snabbt!!

karro sa...

det låter ju jättemysigt! :-)

Katinka sa...

Haha... jo, för några dagar är det allt kul, men sedan tryter lusten för mig liksom. Vått och kallt också....

Jenny sa...

åh, jag saknar ord... tälta... inte alltid charmigt.

emster sa...

usch tält. *ryser*

Miss Upsey Daisy sa...

Karro- Kallt och regnigt. Mysig så det förslår :D

Katinka- Jag gillade det hela faktiskt. Man får ju ta det som det kommer och ha lite humor.

Jenny- :D

Emster- Roligt var det. Gör gärna om det.

Evalinn sa...

Ja, ni verkar ha haft det supermysigt! :-)

Karriärmamman sa...

Och jag tänkte spontant: Hotellrum, säng och semesterpaket?!

Miss Upsey Daisy sa...

Evalinn- Eller hur! ;D

Karriärmamman- Vi bodde sista natten på hotell faktistk.