onsdag 18 februari 2009

Att tjata hål i huvudet på sin omgivning.

Min humor kan ibland vara av det mer upprepande slaget. Det vill säga ju mer man säger en sak desto roligare blir den. Jag blundar lite för att det inte är allas sanning. Nu är jag helt såld på leken DU.MÅSTE.VÄLJA. Jag applicerar den på allt och alla. Dels Mr Big versus Adian förra veckan. I helgen försökte jag leka den med B fast han var rätt ovillig. Det är då man tjatar.

- Du gillar ju inte Danny?
- Jag avskyr Danny.
- Så gillar du inte Amy jävla Diamond heller.
- Stämmer bra.
- Men om du var tvungen att gå på en konsert med Danny eller Amy jävla Diamond, vilket skulle då gå välja?
- Ingen av dem.
- Fast nu måste du ju välja. Enligt min lek måste man välja.
- Vad är det i meningen " ingen av dem som du inte förstår"?
- Fast enligt min lek MÅSTE man välja...

.......


På fikadejt med tre vänner ( den fjärde hemma sjuk).

- Har ni sett det där scenen i SATC när Carries pessar fastnat och Samatha plockar ut det?
- Yes.
- Japp.
- Jorå
- Om ni var tvugna att välja, skulle ni då plocka ut det på någon annan eller skulle ni låta någon annan plocka ut det på er? Observera att man måste välja. Sådan är LEKEN.
- ......
- .......
- ..... !!
- Jag vet vi ringer sjuklingen och kollar vad hon hade valt!
- Hej det är jag, hur mår du ? Inte så bra va? Vi har en toppenrolig lek där man måste välja.. bla bla .. bla .. bla....

10 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Jag lekte den leken på mitt jobb - min kollega sa samma svar som majoriteten av fikasällskapet.

Missy sa...

Tänk vad dina vänner får stå ut med!

;-)

Camilla sa...

hahaha! jag och min syster älskar den leken. kan hålla på i timmar! :D

Millan sa...

Ååh, den leken kan jag leka i timmar :)
Fast den där med pessaren var ny... hmm, svårt val det där.

Spader Madame sa...

Tänker prova leken på Esset - låter kul! Kanske inte precis med pessaret..

Anonym sa...

Vem valde B till slut? Min röst är Danny!

Jenny sa...

den leken ska jag börja leka!

No-one sa...

Åh, men det där är ju en av mina favoritlekar! Jättekul!!! Lyssnade du på Lantz i P3 förut, när hon körde "Pest eller kolera"? Hysteriskt roligt.

Sincerely Johanna sa...

Tur att jag bara känner dig via bloggen. Då kan jag välja att bläddra förbi dina lekar. ;-)

Miss Upsey Daisy sa...

Miss E- De kloka ;D

Missy- Ja tänk och ändå är det kvar!

Camilla- Underbart.

Millan- Vi var rätt enade vill jag säga..

Spader- Hur får han in ett pessar???!!

Mr Epo- Han vägrade att svara!

Jenny- Gör det.

Pixlexia- Får kolla ej hört!

Johanna- Vilken tur! ;D