torsdag 19 februari 2009

Jag mötte Lassie.

Det finns en slags tävling på kontoret. Reglerna är enkla men det gäller att se en kändis om dagen när man åker till Stockholm. Eller hemma med för den delen. Lite bonuspoäng skadar inte. Tyvärr råkar jag vara rätt dålig på den leken. Trots att den är min. I Stockholm tycks jag bara se Tomas Brolin ( bara och bara men kanske två gånger) och i Göteborg är det mest Peter Harrysson. G:a chefen har åkt hiss med Zlatan vilket är en fin merit men man får bara poäng en gång ( min lek MINA regler). G:a chefen har även flygit med någon idol/schlager yada yada kändis men han vet inte vem. Där är det också lite osäkert med poäng. Fallskärmsjägaren och jag har sett Natasha Peyre från taxibilen eller som Fallskärmsjägaren återberättade det hela " Vi fick hastigt svänga över till andra sidan körbanan för att inte köra på dem". Det blir intressant att se om jag fyller min kvot när jag besöker Stockholm nära en vecka i mars. Tuffa tider men må bäste man vinna.

13 kommentarer:

Turtlan sa...

Bidrar med att Sven Bertil Taube flög med samma plan som oss från London häromveckan.

På Centralen i Stockholm såg vi sen Rikard Sjöberg.

Får det ett wow, eller wow wow?
Eller?

Missy sa...

Jag satt bredvid den ena av Fashion Nerds-tvillingarna på bussen idag. Det måste väl räknas?

Enannan sa...

Haha! Jag är usel på kändisar. Knappt ens om jag trillar över dem... Men min son gick på samma dagis som Peter "Ta mig till havet" Lundblads son. Vilket någon berättade efter ett par år... Kan jag kvala in på det?

Turtlan sa...

...om man visste vad Fashion Nerds var för något..... då räknas det.

Missat något märker jag!

*L*

Tess sa...

Du har ju sett hon den där fotomodellen på Newark också!!!

Evalinn sa...

Jag såg min älskling Mikael Nyqvist i lördags utanför Nordiska Museet på Djurgården!

Fegisen P. sa...

Jag såg E-type på stationen i Sthlm, räknas det?

Annie - PD sa...

Underbar lek! Vi bokar bord någonstans vid Stureplan där kändisarna går för att visa upp sig :D Du ska få mest poäng!

Karriärmamman sa...

Du kan få mina kändisspottar. Jobbar i city och där flockas de överallt. Men på tal om kändisar och flygplan så flög jag hem med Björn Borg från Madrid en gång. Han gick på sist, med ursäkten att han ville slippa stohejet om han gick på med alla andra. Jag tror snarare att han vill försäkra sig om att han NOTERADES, vilket det också gjordes när han kom in sist, var väldigt krånglig med sitt handbagage och var tvungen att vara väldigt, väldigt närvarande så alla såg...

Susanne och Pebbels sa...

Hur många poäng får man om man har haft sex med en kändis? :P

Polly sa...

Kom och ät lunch med mig.. ;)

Jenny sa...

en resa till stockholm utan kändisspaning är inte värd namnet!

Miss Upsey Daisy sa...

Turtlan- Respekt. Klart du får ett wow!!

Missy- Jadå. Vilka är de?

Enannan- Klart du kan! Bara man har ett namn så.

Turtlan- Jag visste inte heller... Ska fråga henne när jag ser henne.

Tess- Och kommer du ihåg så svårt det var att få några poäng!!

Evalinn- Han är ju högst aktuell :D

Annie- Fem dagar kräver fem kändisar :D

Karriärmamman- Jag bara tackar och tar emot. Det har varit lite tunt det senaste...

DaT- Ej utarbetat då alla på kontoret är gifta...

Polly- Såklart. En ceasarsallad kanske?

Jenny- FEM krävs. Kan bli tufft!