tisdag 11 november 2008

Utmanad.

Känner mig lite utmanad av Annie PD så jag hänger på.

Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.

1. Jag är nog en av de få som inte gillar sommarsemster i Sverige. Det gör mig uttråkad.
2. Jag träffade en av mina bästa vänner på SprayDate. Vinka Jo!
3. Jag har ett extra ordinärt minne när det gäller oväsentlighter som folk berättar om sig själva. Ibland kniper jag tyst bara för att inte verka konstig när jag kommer ihåg detaljer.
4. Jag ser nog väldig snäll ut för jag är en person som pensionärer, turister och fyllon gärna frågar om vägen.
5. Jag tycker tv är dödstråkigt och skulle förmodligen klara mig rätt bra utan.
6. För ca 10 år sedan var jag på en maskerad i Laholm. Fick giftigt teatersmink i ögonen. Åkte till akuten. Var blind i två dagar och hamnade i tv, Aftonbladet, Kvällspressen + tre-fyra andra tidningar. Polisanmälde men åtalet lades ner. Har känsliga ögon idag men ser bra.
7. Det enda gången jag saknar kött är när det luktar varmkorv. Sommarens alla grillar berör mig inte men doften av varmkorv.... mmm.

13 kommentarer:

karro sa...

shit vad läskigt med blindheten! skönt att det gick bra.

jag ska till göteborg nästa fredag, har du lust att ta en lunch?

Kerstin sa...

Gud vad läskigt med blindheten. PUSS.

Miss Upsey Daisy sa...

Karro- Den 21? Självklart! Vi kan ses i stan. Jobbar centralt. Skriver in i agendan :D

Miss Upsey Daisy sa...

Kerstin- Det VAR läskigt. Sminket orsakade sår på hornhinnan.

Camilla sa...

men fy vad läskigt med ögonen!

Jo sa...

Hejhej! :D

(Vad otäckt med ögonen! hu!)

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Det var läskigt. Sår på hornhinnan. Åt smärtstillande och kunde inte äta själv. Hjälp med allt.

Jo- läskigt. kram

C. Meow sa...

Hu, bli blind är en riktig mardröm. Tur att det fixade till sig.

Ha, ha - känner igen mig i punkt 3 samtidigt som jag kämpar för att komma ihåg mitt eget telefonnummer.

Annie - PD sa...

Oj vilken lista! fastnade förstås också för dina ögon. vilken tur att det gick bra. Men även att du minns annat än vanliga saker, en mycket fin egenskap aom jag märkt av :) kram raring!

Spader Madame sa...

Ja, du ser snäll ut! Ibland luras inte ögonen... Nu vet ju inte jag hur du ser ut när du är kalasnazi! Litet crazy sådär?

Miss Upsey Daisy sa...

Camilla- Jag har blivit osäker på gatunummer under stress. Ibland är jag verkligen kass....

AnniePD- Hehe, tänkte lite på dig gällande en tapet.. :D

Spader- Kalas-Nazi är snäll men dominant..

Anonym sa...

Oj, vilka grejer. Speciellt med ögonen :-( Å, vilken tur att det ordnade sig...

Miss Upsey Daisy sa...

Maria- Ögonen var hemskt.