onsdag 5 november 2008

Att göra allt annat.

Mitt i allt det röriga och krångliga stannar jag plötsligt upp och tittar på kontorstelefonen på skrivbordet. Den är skitig. Den borde rengöras. Men med en kraftansträngning inser jag att det här är som ett slags tenta-fenomen. Ni vet då man städar, tvättar och gör allt annat istället för att plugga. (Jag minns en gång när jag kände att just då var det tvunget att göras ett vykortstcollage att ha på väggen i mitt badrum) Sådana där semi-viktiga saker. Tittar på telefonen och inser att den lurande mig ändå i slutändan. Även om jag inte torkar av den så bloggar jag om det istället. Smart telefonen. Smart.

3 kommentarer:

Ninde sa...

Ha ha känner igen det där. Aldrig så kul att städa som just då. När man borde göra något helt annat. Har för mig att det t om finns ett fint ord för det med, fast jag glömt det just nu..

Evalinn sa...

Haha, jag rensar skrivbordet, svarar på alla mail och sitter och dagdrömmer. Jag kanske kan jobba dubbelt så fort imorgon i stället?

Miss Upsey Daisy sa...

Ninde- Återkom gärna! Hälsar hon som gör allt annat.

Evalinn- Jag ska jobbar dubbelt så fort imorgon ;-)